دادستان شیراز از برگزاری همایش بزرگ نسیم مهر برای حمایت از زندانیان در شیراز خبر داد.
کد خبر: ۳۸۷۶۶
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۰ 24 May 2015
تابناک فارس به نقل از مهر:طهماسب یزدانیان ظهر یکشنبه در نشست خبری برگزاری همایش نسیم مهر، گفت: این همایش با هدف کمک به خانواده زندانیان روز سه شنبه در تالار آزادی شیراز با حضور مسئولین، خیرین و خانواده ۲۰۰ نفر از زندانیان برگزار می شود.

وی با اشاره به اهداف برگزاری این همایش بزرگ افزود: بهره گیری از پانسیل های ادارات، نهادها و دیگر دستگاه های فارس در کاهش صدمات اجتماعی ناشی از حبس، افزایش حساسیت مسئولین به خانواده های زندانیان، آسیب های ناشی از زندانی شدن یک فرد برای خانواده و... از مهمترین اهداف برگزاری این همایش است.

دادستان شیراز با تاکید بر ضرورت حمایت از خانواده زندانیان تصریح کرد: سیاست دستگاه قضایی برخورد با کسانی است که به هر طریقی نظم و امنیت جامعه را برهم می زنند و در برخورد با این دسته از افراد از هیچ گونه اقدامی فروگذار نیست اما در این میان باید به خانواده زندانیان که با زندانی شدن بستگان خود بیشترین آسیب را می ببینند توجه بسیار داشت.

یزدانیان با اشاره به فعالیت انجمن حمایت از زندانیان بیان کرد: این انجمن به منظور حمایت از این قشر آسیب دیده، فعال و اقدامات موثری را طی چند سال گذشته انجام داده است.

وی با بیان اینکه علاج برچیده شدن جرم و جنایت در جامعه زندانی کردن نیست اظهار داشت: یکی از مسائلی که همواره مورد توجه دستگاه قضایی بوده سیاست مجازاتهای جایگزین حبس است.

دادستان شیراز در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ۶۰ درصد زندانیان در فارس متاهل هستند، افزود: ۷۰ درصد زندانی ها بیکار و میانگین سنی آنان نیز از ۳۰ تا ۳۵ سال است.

یزدانیان با بیان اینکه اکثر زندانیان سابقه یک بار زندانی شدن را دارند،گفت: ۹۷ درصد از زندانیان فارس مرد و مابقی زن هستند علاوه بر این ۴۰ درصد مربوط به جرائم مرتبط با موادمخدر و ۲۸ درصد سرقت است.

وی همچنین در خصوص بیشترین جرائم موجود در شیراز نیز گفت: متاسفانه فحاشی، توهین و ضرب و جرح نیز در شیراز در صدر پرونده های دستگاه قضایی است که باید در این خصوص چاره ای اندیشیده شود.

دادستان شیراز در پاسخ به سئوالی در خصوص تعداد بخشودگی قصاص از جانب اولیای دم در شیراز نیز گفت: خوشبختانه در این راستا استان فارس در کشور دارای جایگاه مطلوبی است و در سال ۹۲ تعداد بخشش اولیای دم از قصاص ۲۸ مورد بود و در سال ۹۳ نیز این تعداد به ۳۳ مورد بخشش و رضایت اولیای دم رسید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار