امام جمعه شهر یزد با بیان اینکه جبهه‌ها باید با آتش‌بس از توهین و تهمت به دیگران خودداری کنند گفت: احزاب و جبهه‌ها به جای دعوا باید متحد باشند.
کد خبر: ۳۷۷۴۱۴
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۰ 14 February 2017

به گزارش تابناک یزد،آیت‌الله محمدرضا ناصری در دیدار با اعضای جبهه مردمی انقلاب اسلامی با اشاره به مطالعه مرام‌نامه این جبهه اظهار داشت: در مرام‌نامه آمده کسانی که عضو جبهه مردمی هستند نباید وابستگی به احزاب و جناح‌ها داشته باشند و کسانی که انتخاب می‌شوند باید جزو نخبگان باشند، باید دید این دیدگاه‌ها تا چه اندازه عملی می‌شود.

وی با بیان اینکه این تشکیل چنین جبهه‌هایی با اهدافی که دارد خوب است ادامه داد: اگر این تشکل‌ها با اقدامات خود در مسائل حزبی ورود کند و دخالت داشته باشد تاثیر آن متفاوت است.

امام جمعه یزد با بیان اینکه بسیاری از دیدگاه‌ها و بیانات رهبری و امام راحل در کشور غافل مانده است گفت: مسائل دینی و فرهنگی و محیط‌های آموزشی یا حتی مسئله اقتصاد مقاومتی مغفول مانده است که باید در این زمینه فعال شد.

آیت‌الله ناصری با تاکید بر اینکه باید خواسته‌هایی که رهبری دارند به نوعی اجرایی شود و اگر تشکیلاتی باشد که هم‌ و غم آن اجرایی شدن منویات امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری باشد ارزشمند است افزود: توجه به حفظ انقلاب نیز از تاکیدات امام راحل و مقام معظم رهبری است.

وی با بیان اینکه حفظ انقلاب اوجب واجبات است اظهار داشت: تمام هم‌وغم جبهه‌های مردمی باید بر این باشد و طوری برنامه‌ریزی کنند که انقلاب برای نسل جوان تبیین شود و با انقلاب بیگانه نباشند اما در برخی موارد حفظ انقلاب به معنای رفع نواقص است مثل وزارتخانه‌ها که فعالیت‌های خدمتگذاری دارند باید نواقص را در این راستا رفع کنند.

امام جمعه یزد افزود: در حال حاضر آن چیزی که در کشور ضرورت دارد و همه باید متوجه آن باشیم تذکرات رهبری است که ما نیز در خطبه‌ها مطرح می‌کنیم اما چندان مورد توجه نیست در حالیکه مهم است که این بیانات چگونه بررسی و پیاده شود.

وی با اشاره به اینکه شناخت درستی از اقتصاد مقاومتی نیست در حالیکه که هر طرحی را در راستای اقتصاد مقاومتی می‌دانند گفت: با صنعتگران که صحبت می‌کنیم با مفهوم آن آشنا هستند که خود را توانمند کنند امام دیگران هنوز این موضوع را درک نکرده در حالی که باید در همه مسائل دیده شود نه فقط در صنعت و تولید.

آیت‌الله ناصری با اشاره به اینکه در استان‌ها و کشور برای پیاده‌سازی منویات رهبری لنگ می‌زنیم افزود: باید تشکیلاتی باشد که خودسر و خودمختار کار نکنند بلکه مسائل را با بررسی‌های کارشناسی به دولت ارائه کنند تا دولت اجرایی کند نه اینکه خودشان برای خودشان برنامه بدهند و نتوانند اجرایی کنند.

امام جمعه یزد با اشاره به وجود جبهه‌های متعدد در کشور اظهار داشت: اگر این جبهه‌ها هر کدام ساز خود را بزنند و نظر خود را بدهند و کار به دعوا بکشد از مسیر انقلاب منحرف خواهند شد و کاری از پیش نمی‌برند اما اگر به دور از دعواهای سیاسی برای آرمان‌های انقلاب و منویات امام و رهبری کار کنند موثر واقع می‌شوند.

وی اضافه کرد: مقصد برای همه یکی است ولی ممکن است هر جبهه مسیر متفاوتی داشته باشد که این اشکالی ندارد اما اگر اختلاف بروز کند و دشمنی پیش بیاید کار دشوار می‌شود.

آیت‌الله ناصری با تاکید بر اینکه اگر من در جبهه‌ها باشم دستور آتش‌بس می‌دهم گفت: اولین چیزی که باید رعایت کنیم این است که به هیچ‌کس و هیچ مقامی توهین نکنیم و دست از تخریب یکدیگر برداریم تا بتوانیم با دلسوزی برای انقلاب فعالیت کنیم.

وی با اشاره به اینکه جبهه‌ها نباید جلوی رشد کسی را بگیرند و مانع‌تراشی کنند افزود: بلکه باید کسی که در چارچوب نظام فعالیت می‌کند و از هر جناح و حزبی که هست را کمک کنند تا فعالیت‌ها پیشرفت داشته باشد و منافع مردم تامین شود.

آیت‌الله ناصری با بیان اینکه با وجود حزب و جبهه مخالف نیستم اما معتقدم احزاب باید منافع مردم را تامین کنند تصریح کرد: اینکه سران احزاب تصمیم بگیرند و مردم دنباله‌رو باشند درست نیست چراکه اندیشه و قدرت انتخاب پشتوانه آن نیست و فقط تقلید است و فکر را از اعضای حزب می‌گیرند.

وی افزود: روش درست این است که مردم نظر بدهند و با قدرت تعقل و تفکر در هرکاری مسیر درست و شخص مورد نظر را انتخاب کنند و اگر احزاب فعالیت تحمیلی بر مردم داشته باشند نادرست است.

نماینده ولی‌فقیه در استان خاطرنشان کرد: وجود جبهه‌ها در جامعه اگر برای توسعه و ترویج مبانی انقلاب و منویات رهبری باشد ارزنده است اما نباید به سایر جبهه‌ها و تشکل‌ها کاری داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه در صدور انقلاب نیز به شدت کوتاهی شده و بسیاری از کشورهای اروپایی ایران را با داعش یکی می‌دانند بیان داشت: اروپایی‌ها فکر می‌کنند در سوریه و عراق جنگ ایران است و ایران در حال کشورگشایی است در حالیکه ما ارتباطی با داعش و کشورگشایی نداریم و باید این را به هر شکلی به آن‌ها بفهمانیم.

امام جمعه یزد بیان داشت: انقلاب برای نسل نو و برای کشورهای دیگر به درستی تبیین شود تا حقیقت انقلاب و حرف‌های امام مغفول نماند، اینکه رهبری می‌گویند انقلابی‌ام و انقلابی باشیم، انقلابی بودن به معنای داد و فریاد نیست بلکه باید انجام هرکاری بر اساس حساب و کتاب و معرفی انقلاب اسلامی باشد.

وی با اشاره به در پیش بودن انتخابات شوراهای اسلامی و ریاست جمهوری افزود: جبهه مردمی نباید در انتخابات به طور رسمی وارد شود بلکه باید افرادی را معتمد در انتخابات وارد کنند که فعالیت داشته باشند.

آیت‌الله ناصری عنوان کرد: لازم نیست در شوراها افراد سیاسی وارد شوند بلکه باید افرادی کاری وارد شوند تا بتوانند برای مردم فعالیت‌های متعددی را به نفع شهر انجام دهند و موثر باشند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار