گزارشی از تحولات نظامی در عراق
در تازه ترین تحولات در عراق برای آماده سازی نیروها جهت بازپس گیری شهر الرمادی مرکز الانبار در حدود 110 کیلومتری غرب بغداد، یک تیپ از العماره در جنوب عراق راهی منطقه عملیاتی شد و یکی از گروههای مردمی اعلام کرد، هواپیماهای بی سرنشین خود را برای شناسایی مواضع داعش به پرواز در آورده است.
کد خبر: ۳۷۴۵۱
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۲ 21 May 2015
به گزارش تابناک یزد،گروه «عصائب اهل الحق» اعلام کرده که یک تیپ آموزش دیده موسوم به «تیپ جهادی العماره» از استان «میسان» را راهی مناطق عملیاتی در الانبار کرده است. این تیپ شامل نیروهایی است که آموزش ویژه جنگ های خیابانی با تروریست ها را طی کرده اند.

منابع ایرنا همچنین گزارش دادند که «کتائب حزب الله» نیز بخشی از نیروهایش را پس از فراخوان چهار روز پیش، در روز چهارشنبه روانه منطقه عملیاتی الانبار کرده و سایر نیروهای این گروه همچنان در آماده باش کامل به سر می برند.

«کاظم الجابری» فرمانده یک تیپ از گروه «جند الامام» از دیگر گروههای عضو «الحشد الشعبی» نیز در اعلام کرد که این گروه هواپیماهای بی سرنشین خود را بر فراز منطقه عملیات الرمادی به پرواز درآورده تا موقعیت های داعش و مقرهای آنان را شناسایی کند.

درهمین حال، «قاضی فیصل» یکی از نمایندگان پارلمان از استان الانبار نیز خبر داده که صدها تن از نیروهای عشایری به دنبال ضربات وارده به نیروهای امنیتی، به مراکز جذب نیروهای داوطلب مردمی هجوم آورده و خواستار ثبت نام برای جنگ علیه داعش و پر کردن خلاء ایجاد شده به دنبال سقوط الرمادی شده اند.

نخست وزیر عراق «حیدرالعبادی» نیز دیروز، فرامینی به دستگاههای امنیتی این کشور داد که براساس آن مسوولان و مقامات نظامی موظف به رسیدگی به وضعیت نیروهای «الحشد الشعبی»، تامین مواد غذایی مورد نیاز نیروهای رزمنده عراقی و نیز تلاش برای ساخت سلاح در داخل کشور شده اند.

وی همچنین سرتیپ «کاظم محمد فارس» را از سمتش به عنوان فرمانده پلیس الانبار برکنار و سرتیپ «هادی رزیج کسار» را جانشین وی کرد.

العبادی از فرمانده جدید خواسته است که به سرعت کار خود را آغاز کند. گفته می شود، یکی از ماموریت های ویژه فرمانده پلیس الانبار بازسازی تشکیلات پلیس متلاشی شده این استان است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار