استاندار یزد گفت: پرستاران شایستۀ دریافت نشان ایثارگری می باشند زیرا آنها فرشتگانی هستند که مانند پروانه به دور بیماران می‌چرخند تا شکستگی دل بیمار را درمان کنند که این کار بسی دشوار و شایستۀ تقدیر است.
کد خبر: ۳۷۳۰۲۶
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۲ 06 February 2017
به گزارش تابناک یزد،سید محمد میرمحمدی در مراسم جشن روز پرستار افزود: باید عشق و علاقه به همنوع افزایش یابد و در قبال آسیب‌هایی که به انسانهای دیگر وارد می‌شود، همه مسئولیت‌پذیر باشیم تا شاهد کاهش بیماری‌ها و درد و رنج ها در جامعه باشیم.
وی با بیان اینکه پیشگیری برای کاهش آسیب‌ها و داشتن جامعه‌ای سالم مؤثر است به دشواری‌های شغل پرستاری اشاره کرد و افزود: حساسیت شغل پرستاران به این دلیل است که ریزترین مسائل و جزئی‌ترین غفلت‌های احتمالی در عملکرد آنها مؤثر است.
استاندار با اشاره به ضرورت رفتار عاطفی پرستاران به نقش آنها در بهبود روحی و جسمی بیماران تاکید و در خصوص کمبود پرستار در استان حاطر نشان کرد: اکنون امکان تربیت و آموزش پرستار برای بخش خصوصی فرآهم شده است.
استاندار یزد با بیان اینکه اکنون جامعه نیازمند پرستاران بیشتری است افزود: پرستاری روحیۀ قوی، صبوری، ایثارگری و مهربانیِ قوی‌تر از مادر به فرزند می‌خواهد .
میر محمدی همچنین گفت :سیاست‌های کلی استان در بخش بهداشت و درمان بر محور پیشگیری است و عوامل مختلف ورزشی و تغذیه‌ای در پیشگیری از بیماری‌ها تاثیرگذار است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی آیت الله شهید صدوقی(ره) یزد در این مراسم ، بزرگترین دغدغه جامعه پرستاری را کمبود نیروی انسانی دانست و اظهار امیدواری کرد که 300 پرستار به این جامعه اضافه شوند.
محمدرضا میرجلیلی، آموزش جامعه پرستاری را نیاز به تداوم و آن را رویکرد استان در قبال این قشر دانست.
در پایان این مراسم 13نفر از پرستاران استان با اهدای تندیس و لوح تقدیر تجلیل و صلاحیت حرفه‌ای پرستاری به طور نمادین به آنها تقدیر شدند.
این مراسم با حضور مسئولان و جمعی از پرستاران شهر یزد در سالن آمفی‌تئاتر بیمارستان حضرت آیت الله شهید صدوقی(ره) برگزار شد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار