کد خبر: ۳۶۶۷۹۹
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۱ 25 January 2017
به گزارش تابناک یزد،مدیر کل آموزش و پرورش استان در گردهمایی  موسسان آموزشگاه‌های غیر دولتی و زبان استان بیان کرد: در کشور و همچنین استان مدارس دارای تنوع در آموزش هستند. مدارس غیر دولتی از 25 نوع مدرسه متنوع در کشور هستند که با هدف تقویت فعالیت‌های علمی و آموزشی دانش آموزان فعالیت دارند.
«احمد شیرزاد» با اشاره به کسب موفقیت چندین ساله دانش آموزان یزدی در ماراتن علمی کشور گفت: امسال بیست و سومین سال کسب موفقیت علمی دانش آموزان یزدی است. این موفقیت به دلیل توکل به خدا، ایمان و صبر و بردباری دانش آموزان یزدی است.
به گفته وی، با توجه به حمایت دولت از مدارس غیر دولتی، لایحه حمایت از این نوع مدارس در مجلس شورای اسلامی و همچنین تایید شورای عالی انقلاب از فعالیت مدارس غیر دولتی آموزش و پرورش که خصلت آن نهاد مشارکتی است برای ارتقای سطح علمی و آموزشی از مدارس غیر دولتی حمایت خواهد شد.
در ادامه این گردهمایی، دبیر شورای هماهنگی مدارس غیر دولتی استان گفت: در استان 207 مدرسه غیر دولتی و همچنین 166 آموزشگاه زبان وجود دارد. با توجه به بازخورد خوب و اثر بخشی این آموزشگاه‌ها باید نگاه‌ها به فعالیت این مدارس تغییر کند و از سوی آموزش و پرورش حمایت بیشتری شوند.
«مهدی مطلب نژاد» افزود: با توجه به تاثیر این نوع مدارس بر آموزش و افزایش سطح علمی دانش آموزان، دید مردم استان به این مدارس تغییر کرده است و تنها خواسته موسسان مدارس غیر دولتی و زبان استان حمایت برای تنظیم آیین نامه‌های آموزشگاه های غیر دولتی است و آموزش و پرورش باید حمایت‌های خود را از این مدارس که به عنوان «فرزند خوانده» هستند، افزایش دهد. مدیركل مدارس و مراكز غیر دولتی وزارت آموزش وپرورش کشور هم در  این همایش «گردهمایی موسسان آموزشگاه‌های غیر دولتی و زبان استان» در یزد ، گفت: 11 هزار و 500 نفر از دانش آموزان کشور یعنی 11 درصد از آنها در 14 هزار مدرسه غیر دولتی فعالیت دارند، این مدارس با رویکرد تقویت آموزش و سطح علمی دانش آموزان، ضعف‌ها و آمادگی‌ برای آزمون‌ها و کنکور را عهده دار هستند.
 «حسن مسعودی» افزود: برای تقویت زبان هم در کل کشور 12 هزار آموزشگاه زبان زیر نظر آموزش و پرورش فعالیت دارند این نوع آموزشگاه‌ها مانند مدارس غیر دولتی نقش مهمی در ارتقای علمی و آموزشی دانش آموزان دارند و باید بیشتر حمایت شوند با توجه به رویکرد مهم دولت مبنی بر حمایت و تقویت این نوع مدارس دید بهتری در جامعه به این نوع مدارس در کشور ایجاد خواهد شد.
همشهری 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار