مدیرکل دامپزشکی یزد:
مدیرکل دامپزشکی یزد با اشاره به فعالیت‌های وسیع و گسترده اداره کل دامپزشکی استان یزد گفت: بیش از ۲۲ هزار تن فرآورده خام دامی از یزد به خارج کشور صادر شد.
کد خبر: ۳۶۲۲۱
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۰ 18 May 2015
به گزارش تابناک یزد، علی‌اکبر حدادزاده با بیان اینکه حوزه سلامت از جمله حوزه‌های بسیار گسترده و وسیع در اداره کل دامپزشکی استان یزد است، اظهار داشت:  تمام فرآوردهای خام دامی که در استان عرضه می‌شود مورد نظارت و ارزیابی این اداره کل قرار می‌گیرند.

مدیرکل دامپزشکی یزد با اشاره به معدوم‌سازی بیش از 5 هزارکیلو گرم گوشت غیر شرعی در استان یزد گفت:  در حال حاضر تمام کشتارگاه‌های فعال دام و طیور استان تحت نظارت ناظرین ذبح شرعی اداره کل دامپزشکی هستند.

علی اکبر حداد‌زاده با بیان اینکه در استان یزد 4 کشتارگاه صنعتی طیور، 1 کشتارگاه صنعتی دام و 9 کشتارگاه سنتی مشغول به فعالیت هستند، اظهار داشت:  به هیچ عنوان فعالیت کشتارگاه‌های سنتی موجود در استان به دلیل عدم رعایت استانداردهای لازم  مورد تأیید این اداره کل نیستند.

وی با اشاره به عدم وجود بستر مناسب برای تعطیل کردن کشتارگاه‌های سنتی در استان گفت:  تمام کشتارگاه‌های موجود در استان به منظور جلوگیری از شیوع بیماری‌های دامی تحت نظارت نسبی اداره کل دامپزشکی یزد هستند.

حدادزاده با اشاره به اهمیت تولید، نگهداری، حمل و عرضه به عنوان روند تولید تا مصرف گوشت افزود:  تمام حمل فرآوردهای دامی در استان توسط خودروهای دارای پروانه و کد بهداشت دامپزشکی انجام می‌شود.

وی با اشاره به وجود بیش از دو هزار واحد عرضه محصولات دامی در استان تصریح کرد:  در سال گذشته بیش از 40 تن محصول غیر استاندارد شناسایی و معدوم‌سازی شد.

به گفته مدیر کل دامپزشکی استان یزد، سیستم قرنطینه اداره کل دامپزشکی یزد با کنترل و شناسایی گواهی‌های حمل، فرآورده‌های دامی مورد نظر را به منظور آزمایش و تعیین سطح سلامت توسط کارشناسان مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌دهد.

مدیرکل دامپزشکی یزد افزود:  علاوه بر کشتارگاه بیش از 31 واحد بسته‌بندی مرغ و ماهی در سطح استان مشغول فعالیت هستند که روزانه نسبت به بسته‌بندی بیش از 125 تن انواع فرآورده‌های دام و طیور در استان اقدام می‌کنند.

حدادزاده تصریح کرد:  بیش از 37 مرکز فعال جمع‌آوری شیر با ظرفیت بیش از 300 تن در روز در سطح استان در حال فعالیت هستند که از این ظرفیت بیش از 100 تن شیر به خارج از استان یزد صادر می‌شود.

حداد‌زاده با بیان اینکه بیش از یک هزار واحد مرغ‌داری با ظرفیت بیش از 10 میلیون جوجه‌ریزی در استان وجود دارد، اظهار داشت:  در سال به طور متوسط بیش از 28 میلیون جوجه‌ریزی در استان یزد انجام می‌شود.

وی با اشاره به نظارت دقیق و کامل مراحل تولید مرغ در اداره کل دامپزشکی یزد گفت:  در سال 93 بیش از 813 مورد مراجعه به مرغداری‌ها توسط کارشناسان دامپزشکی انجام شده است.

وی انجام بیش از 905 نمونه‌گیری شناسایی بیماری و انجام بیش از دو هزار و 520 آزمایش را از جمله اقدامات دامپزشکی یزد به منظور تأمین سلامت مرغ و جوجه در استان عنوان کرد.

حداد‌زاده کنترل تردد دام در استان را از دیگر اقدامات در حال اجرای اداره کل دامپزشکی یزد دانست و افزود: در سال گذشته بیش از 22 هزار و 437 تن فرآورده خام دامی به خارج از کشور صادر شده است.

وی با اشاره به صادرکردن فرآوردی‌هایی مانند پنجه و پای مرغ، پودر گوشت، تخم مرغ، دمبه و بلدرچین به خارج از کشور تصریح کرد:  فرآورده‌های مختلف دامی استان به کشورها برزیل، ارمنستان، عمان، عراق و ترکمنستان صادر می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار