معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي شهيد صدوقي يزد گفت: سطح سواد سلامت مردم در حال حاضر رضايت‌بخش نيست و اطلاعات جامعه بايد به شكل ويژه در زمينه تغذيه افزايش پيدا كند.
کد خبر: ۳۵۶۷۱۵
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۰ 08 January 2017
به گزارش تابناک یزد،محمدحسن لطفی  در چهارمین جلسه شورای سلامت میبد که در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: باید همت کنیم 25 درصد مرگ‌ها را کاهش دهیم و این امر تنها با مداخله در سبک زندگی مردم صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه سواد سلامت مردم در حال حاضر رضایت‌بخش نیست، افزود: مردم باید اطلاعات کافی به ویژه در زمینه تغذیه را دریافت کنند به عنوان مثال بدانند که روزانه حداکثر چقدر نمک و شکر دریافت کنند، مصرف روغن‌ها را کم کنند، میزان مصرف میوه و سبزی را بالا ببرند و در صورت تحرک پایین، کالری غذایی کمتری دریافت کنند.

لطفی با بیان اینکه میزان استفاده مردم از موبایل و تبلت و دیگر وسایل سرگرمی بسیار بالاتر از حد استاندارد است، عنوان کرد: باید سبک زندگی سالم را از خودمان آغاز کنیم تا عموم مردم هم یاد بگیرند تحرک خود را افزایش داده و استفاده از وسایل نقلیه را تا حد امکان کاهش دهند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد عنوان کرد: در سال 72 میزان ابتلای مردم به دیابت 11 درصد بود و اکنون این میزان به 22 درصد یعنی دو برابر طی دو دهه اخیر رسیده است که راه حل آن آگاهی، نگرش و عملکرد صحیح مردم در سبک زندگی و کاهش عوامل بیماری‌زا است.

لطفی ضمن تقدیر از مدیر شبکه و رئیس بیمارستان میبد به خاطر تعامل و همکاری خوبی که در حوزه سلامت مردم دارند، همچنین قدردانی از فرمانداری این شهرستان به خاطر نقش خوبی که تاکنون ایفا داشته است، تصریح کرد: روحیات مردم میبد آمادگی دریافت راهنمایی‌ها و سیاست‌های افزایش سلامتی را دارد و باید قدر این موضوع را دانست.

وی همچنین سیاست‌های کلی سلامت که از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده است را الگویی دانست که زیربنای برنامه‌های سلامت است و تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در این راستا حرکت می‌کند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار