رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: تسهیلات پرداختی به دانشجویان ممتاز و نخبه ۲ برابر شده است.
کد خبر: ۳۴۴۱۳۷
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۱ 15 December 2016
به گزارش تابناك رضوي، ذوالفقار یزدان مهر صبح امروز در بازدید از دانشگاه فناوری‌های نوین اظهار داشت: همزمان با میلاد رسول گرامی اسلام صندوق قرض‌الحسنه دانشجویی در دانشگاه فناوری‌های نوین سبزوار راه اندازی می‌شود.

وی تصریح کرد: با برنامه‌ریزی انجام گرفته تسهیلات پرداختی این صندوق به دانشجویان ممتاز، روشندل، نخبه و مدال آور در رشته‌های ورزشی به بیش از 2 برابر افزایش یافته است.

یزدان مهر خاطرنشان کرد:  تسهیلات پرداختی برای مسکن دانشجویان متاهل بین 70 تا 100 میلیون ریال است که این میزان به دانشجویان ممتاز تا سقف 150 میلیون ریال پرداخت می‌شود.

وی عنوان کرد: و‌زارت علوم، تحقیقات و فناوری در راستای ارائه خدمات به دانشجویان وام‌های دانشجویی را از 15 به 20 میلیون ریال افزایش داده است.

وی با بیان اینکه در چند سال گذشته تعداد دانشگاه‌ها بدون توجه به نیازهای روز کشور ایجاد شده است تصریح کرد: دولت یازدهم با سیاست کیفی‌سازی آموزش  از ایجاد دانشگاه‌های جدید بدون ضابطه جلوگیری و در همین راستا طرح آمایش آموزش عالی در کشور را اجرا کرد.

یزدان مهر اظهار کرد: تفاهم‌نامه‌ای بین این صندوق و حوزه فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای کمک به کانون‌های فرهنگی و هنری در دانشگاه‌ها امضاء شد.

وی گفت: با وجود محدودیت‌های مالی صندوق رفاه کمک‌های بلاعوض از طریق این صندوق به دانشجویان نیازمند اختصاص می‌یابد. در سال گذشته میزان درآمد این صندوق از 25 تا 200 درصد افزایش یافته است.

وی ادامه داد: همچنین در سال گذشته 2 هزار میلیارد ریال تسهیلات توسط صندوق رفاه دانشجویی به دانشجویان تسهیلات پرداخت شد.

یزدان مهر تصریح کرد: میزان بدهی دانشجویان فارغ التحصیل به این صندوق 420 میلیارد تومان برآورده شد که تاکنون 2 هزار و 220 میلیارد تومان آن به صندوق رفاه دانشجویان بازگشته است.در این مدت میزان تسهیلات شهریه صندوق رفاه دانشجویی از هزار میلیارد ریال به 420 میلیارد ریال کاهش یافت.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: نگاه دولت یازدهم در بر کیفی سازی خدمات در دانشگاه‌ها است.

رئیس دانشگاه فناوری‌های نوین سبزوار نیز در این نشست گفت: این دانشگاه 6 قرارداد همکاری و انجام فعالیت‌های پژوهشی با ادارات و صنایع این شهرستان به ارزش 6 میلیارد ریال امضا کرد.

حسین جلیلوند افزود: این قراردادها در زمینه اجرای طرح‌های پژوهشی در حوزه محیط زیست، صنعت، اکتشاف و استخراج از معادن امضا شده است. سه قرارداد پژوهشی دیگر نیز در زمینه اجرای طرح‌های صنعتی بین این دانشگاه و صنایع شهرستان در دست بررسی است.

وی گفت: طرح های فناورانه و دانش بنیان 12 واحد فناور در زمینه اپتیک و لیزر، برق و کامپیوتر، عمران، مواد و کامپوزیت، مکانیک، صنایع غذایی، مدیریت و برنامه ریزی شهری، شیمی و محیط زیست تحت حمایت این دانشگاه است.

رئیس دانشگاه فناوری‌های نوین سبزوار افزود: امسال 10 میلیارد ریال به این دانشگاه اختصاص یافته که تاکنون 80 درصد آن پرداخت شده است.

منبع: تسنيم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار