برای نخستین بار؛
تابناک: مجری طرح جامع‌نگر دندانپزشکی سیار در اصفهان گفت: برای نخستین بار ، خدمات دندانپزشکی به صورت رایگان در مناطق محروم شهر اصفهان اجرا می شود که فاز اول آن در زینبیه در حال اجراست.
کد خبر: ۳۴۳۰۳
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۶ 12 May 2015
به گزارش تابناک به نقل از مهر، علیرضا فرزانه خو اظهار داشت: اجرای طرح جامع‌نگر دندانپزشکی سیار در مناطق محروم روستاهای استان اصفهان سابقه بیش از ۱۰ ساله دارد و برای اولین بار است که این طرح در مناطق محروم شهر اصفهان به اجرا گذاشته می شود.

وی با بیان اینکه هم اکنون این طرح در منطقه زینبیه اصفهان به اجرا گذاشته شده است، بیان داشت: این طرح ۸ روزه است و از شنبه تا چهارشنبه هفته جاری و از یکشنبه تا سه شنبه هفته آینده به اجرا گذاشته می شود.

مجری طرح جامع‌نگر دندانپزشکی سیار خاطرنشان کرد: زمان پذیرش بیمار در این طرح از ساعت هشت و نیم تا یازده و نیم صبح انجام میگیرد.

وی با اشاره به اینکه این طرح اقداماتی مانند ارتودنسی را به علت مدت دار بودن شامل نمی شود، خاطرنشان کرد: اقداماتی که به لابراتور، روکش یا پروتز نیاز داشته باشد، به دانشکده دندانپزشکی ارجاع داده می شود.

فرزانه خو با اظهار اینکه تعرفه های خدمات دندانپزشکی در دانشکده دندانپزشکی اصفهان بسیار ناچیز است، گفت: در مدت اجرای این طرح در منطقه زینبیه اصفهان خدماتی همچون کشیدن دندان، پر کردن، عصب کشی دندان های جلو و جرم گیری انجام می گیرد.

وی با اظهار اینکه این طرح در سالهای پیش در مناطق محروم روستایی به این منظور انجام می گرفت که امکانات محدود مناطق روستایی سبب روی آوری جمعیت روستائیان به شهرهای بزرگ می شود، ادامه داد: در بیش از ۱۰ سال از اجرای این طرح در روستاها تنها خدمات دندانپزشکی رایگان به دانش آموزان ارائه می شود.

مجری طرح جامع‌نگر دندانپزشکی سیار با بیان اینکه این طرح با یک تیم ۲۵ تا ۳۰ نفره مستقر در سالن کوثر حرم زینبیه به اجرا در می آید، گفت: در این طرح از توان دانشجویان سال آخر که فارغ التحصیل شدند استفاده می شود و به نوعی کارورزی خود را به جای اینکه در دانشکده دندانپزشکی بگذرانند در ارائه خدمات رایگان به مردم مناطق محروم می گذرانند.

وی گفت: طرح جامع نگر دندانپزشکی سیار بیشتر یک طرح آموزشی است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار