مدیرگروه مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت ‌استان کرمانشاه مطرح کرد:
کرمانشاه- مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکزبهداشت استان‌کرمانشاه بیشترین سنین ابتلا به«اچ.آی.وی» را ۲۰ تا ۳۵ سال یعنی سنین دانشجویی عنوان و برآگاه‌سازی دانشجویان تاکید کرد.
کد خبر: ۳۳۸۹۹۹
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۲ 05 December 2016
به گزارش تابناک و به نقل از مهر، دکتر حسین بیگلری امروز دوشنبه در نشست خبری با موضوع ایدز که در محل مرکز بهداشت استان کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت : از آنجا که ابتلا به ویروس HIV سبب تضعیف سیستم دفاعی بدن شده، در صورت تشخیص به موقع ویروس HIVاحتمال فعال شدن سل نهفته کاهش می یابد.

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکزبهداشت استان‌کرمانشاه بیان کرد: در افراد مبتلا به ویروس HIV مثبت، خطر بروز سل مقاوم به درمان بسیار بالاتر است.

دکتر بیگلری گفت: طی یکسال اخیر مشارکت های بین بخشی در میان سازمان های مرتبط افزایش یافته که در این میان اجرای برنامه های آموزشی در سطح دانشگاه ها نیز از جمله اقدامات انجام شده است.

**لزوم مشارکت دانشگاه‌ها در پیشگیری از ابتلا به «اچ. آی. وی»

وی خواستار مشارکت بیشتر مسئولان دانشگاه های آزاد، علمی کاربردی و پیام نور شد و افزود: از آنجا که سنین ۲۰ تا ۳۵ سال که همان سنین دانشجویی است، سن شیوع ابتلا به ویروس HIV بوده باید مسئولین دانشگاه ها نیز به طور جدی وارد عمل شوند.

دکتر بیگلری دریافت درمان را حق بیماران مبتلا به ویروس HIV دانست و گفت: بسیاری از این بیماران نگران برچسب زدن و تبعیض قائل شدن هستند.

وی از وجود ۳۶ میلیون فرد ابتلا به ویروس HIV در سطح دنیا خبر داد و افزود: نیمی از این افراد از ابتلا خود بی اطلاع هستند.

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکزبهداشت استان‌کرمانشاه خاطر نشان کرد: هفته اطلاع رسانی ویروس HIV از ۱۳ تا ۱۹ آذر ماه بوده و شعار امسال نیز «مهار همه گیری HIV با اطلاع رسانی، پیشگیری و تشخیص زود هنگام و درمان برآورده شود» است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار