مدیرعامل منطقه تجاری گردشگری سپاد:
مدیرعامل منطقه تجاری گردشگری سپاد در جمع اساتید و دانشجویان رشته گردشگری ، ارتقاء سطح علمی حوزه گردشگری در کشور را ضروری خواند.
کد خبر: ۳۳۵۹۸
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۶:۴۳ 11 May 2015

به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومی سپاد ، مدیرعامل منطقه تجاری گردشگری سپاد در جمع 80 نفر از اساتید و دانشجویان رشته گردشگری گفت: روند رو به رشد پروژه ها و افزایش امکانات رفاهی و گردشگری سپاد؛ سبب افزایش رقابت برای سرمایه گذاری در این منطقه شده است.

دکترسیدمهدی درهمی در این جلسه اظهار داشت: توسعه زيرساخت ها و اقامتگاه ها نقش مهمی در صنعت گردشگری دارد كه شرکت سپاد خراسان با برنامه ای بلندمدت و جامع نسبت به این موضوع ورود پیدا کرده و چندین پروژه اقامتی و مسکونی در دست طراحی و ساخت دارد .
وی تصریح کرد: سپاد به لحاظ داشتن امکانات زیربنایی، تاسیساتی، حمل و نقل و همچنین دسترسی آسان زائران و مجاوران آقا علی ابن موسی الرضا علیه السلام به این منطقه؛ شرایطی را بوجود آورده که منجر به ایجاد یک مزیت رقابتی برای سرمایه گذاری در منطقه تجاری گردشگری سپاد شده است.


نقش محوري و ارزشي سپاد در بخش گردشگري شهر مقدس مشهد
درهمی افزود: بر اساس نقش محوري و ارزشي سپاد در بخش گردشگري شهر مقدس مشهد، مسوولين و مديران شركت سپاد خراسان مي كوشند در تمامي مراحل طراحي تا ساخت و بهره برداري پروژه ها، كليه  اصول و قواعد ساخت وساز از جمله تلفيق معماري مدرن و سنتي و ايجاد تاسيسات زيربنايي را رعایت کنند.
 وی با تاکید بر فراهم آوردن ساز و كارهاي اجتماعي در منطقه اظهار داشت: رعايت شئونات اسلامي، حقوق مشتريان و ايجاد امنيت در زمان حضور افراد در منطقه بسیار حائز اهمیت است و همچنین توجه به مسائل زيست محيطي و توسعه فضاهاي سبز و همچنین شبكه هاي ارتباطي عمومي و اختصاصي نیز از جمله موارد مهمی است که سپاد به آن توجه ویژه دارد.

مدیرعامل منطقه تجاری و گردشگری سپاد تصریح کرد: ارتقاء ضریب ماندگاری زائر و گردشگر از جمله اصلي ترين شاخص هاي توسعه و اشتغال در صنعت گردشگري است.
این استاد دانشگاه با بیان اینکه ورود دانشجویان به حوزه توریسم و گردشگری به افزایش رفتارهای دانشی در این حوزه کمک خواهد کرد، بیان داشت: راهبرد حوزه گردشگری در کشور تا کنون به صورت غیر دانشی بوده که این مسئله سبب شده ما نسبت به استانداردهای حوزه گردشگری به روز نباشیم و رشد ما تنها محدود به تجربه باشد، در حالیکه اصل رشد، زمانی محقق می شود که دانش و تجربه در کنار یکدیگر قرار گیرند.

لزوم ارتقاء سطح علمی حوزه گردشگری در کشور
درهمی با تأکید بر اینکه سطح علمی حوزه گردشگری در کشور باید ارتقاء پیدا کند، بیان کرد: دانشجویان با ارتقای سطح علمی در حوزه گردشگری می توانند هنگام ورود به بخش های اجرایی بسیار موثر واقع شوند.
وی در ارتباط با بحث گردشگران داخلی و خارجی، گفت: در مباحث اقتصادی جابه جایی پول در داخل یک حوزه جغرافیایی اهمیت چندانی ندارد و مسئله ای که مهم است آوردن پول از یک حوزه به حوزه دیگر است که به نظریه اقتصاد پایه معروف است.
این استاد دانشگاه ادامه داد: در نظریه اقتصاد پایه، وارد شدن ارز اهمیت بسیاری دارد که می تواند موجب کسب درآمد برای کشور شود.

لزوم تمرکز بر روی گردشگران خارجی/ در مباحث اقتصادی جابه جایی پول توسط گردشگر داخلی  اهمیت چندانی ندارد
درهمی اضافه کرد: تفاوت گردشگر داخلی و خارجی در این است که گردشگر داخلی پول را در داخل خود کشور می چرخاند اما گردشگر خارجی پول را به کشور وارد می کند.
وی با تأکید بر اینکه تمرکز باید بر روی گردشگر خارجی باشد، تصریح کرد: ما باید به این مسئله توجه داشته باشیم که چگونه می توانیم ماندگاری گردشگر را در کشور افزایش دهیم.

درهمی در پایان به اهمیت بحث ماندگاری زائر و گردشگر در شهر مقدس مشهد اشاره کرد و بیان داشت: ماندگاری زائر در شهر مقدس مشهد رو به کاهش است و این عدد از 10 روز در سال های گذشته به دو روز رسیده است که نسبت به حل این مسئله باید تدابیر لازم اندیشیده شود.
شایان ذکر است 80 نفر از دانشجویان و اساتید رشته گردشگری موسسه آموزش عالی شاندیز پس از حضور در این نشست به بازدید از منطقه تجاری گردشگری سپاد پرداختند.

برچسب ها: گردشگری ، سپاد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار