مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه از اجرای طرح واکسیناسیون تب برفکی از ابتدای دی در استان خبر داد و گفت: این دوره واکسیناسیون به صورت رایگان برای دام های سبک انجام می شود.
کد خبر: ۳۳۵۳۸۵
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۹ 27 November 2016
به گزارش تابناک و به نقل از ایرنا،نادر پرور روز یکشنبه با بیان اینکه برای مقابله با تب برفکی از ابتدای سال تا کنون 2 مرحله واکسیناسیون به صورت رایگان برای دام های سنگین انجام شده است افزود: در طرحی که از ابتدای دی ماه آغاز می شود سه میلیون راس دام سبک علیه تب برفکی واکسینه خواهند شد.
وی با اعلام اینکه واکسن های مورد نیاز برای اجرای این طرح تهیه شده است، گفت: برای اجرای هرچه بهتر طرح نیاز به تامین اعتبار داریم.
او گفت: بی توجهی به بیماری تب برفکی موجب لاغری دام ها و در نتیجه کاهش تولید می شود که تلفات بسیاری را به دنبال دارد.
مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه در ادامه واکسیناسیون، رعایت نکات بهداشتی، کاهش تردد وسایل و افراد غیرمربوطه در دامداری ها و دقت در انجام عملیات ضدعفونی را از مهم ترین راهکارها برای مقابله با تب برفکی دانست.
به گفته پرور این بیماری بیشتر زوج سم های اهلی و وحشی را تهدید می کند که بروز آن در دام های بالغ موجب کاهش شیر و گوشت دام می شود. 
وی توصیه کرد: دامداران باید از وارد کردن هرگونه استرس به دام حداقل تا 2 هفته پس از واکسیناسیون پرهیز کرده و واحدهای گاوداری صنعتی جهت جلوگیری از انتقال آلودگی از امکانات خود واحدها مانند (لباس کار، سرسُرنگ و چکمه) استفاده کنند.
بیماری تب برفکی از ابتدای سال در بخشی از کشور از جمله در استان کرمانشاه گسترش پیدا کرده است.
مدیر گروه بیماری های مرکز بهداشت استان کرمانشاه نیز با بیان اینکه تب برفکی قابل انتقال به انسان نیست گفت: مردم نگران سرایت این بیماری از طریق حیوانات به انسان نباشند.
دکتر حسین بیگلری به خبرنگار ایرنا افزود: بیماری تب برفکی تنها مختص به دام است و جزو بیماری های مشترک بین انسان و حیوان قرار نیست.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار