مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد بر نهادینه کردن فرهنگ احترام به محیط زیست و حیات وحش در بین دانش‌آموزان یزدی تاکید کرد و گفت: این مهم باید با ارائه آ‌موزش‌های لازم در مدارس پیگیری شود.
کد خبر: ۳۳۳۴۹۵
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۳ 23 November 2016

به گزارش تابناک یزد،احمد شیرزاد در بازدید از مجموعه حیات وحش و پرندگان باغ‌ آهو شهرستان مهریز با اشاره به اینکه وقتی یک گونه حیوانی منقرض می‌شود، ضایعه‌ای در محیط زیست اتفاق می‌افتد، اظهار داشت: هر چند ممکن است ما دنیای حیوانات را از دنیای خود جدا بدانیم اما واقعیت آن است که زندگی ما با میلیون‌ها رشته به یکدیگر مرتبط است.

وی افزود: با اینکه انسان‌ها بزرگترین خطر برای حیات وحش به شمار می‌روند اما حیوانات همچنان به انسان‌ها امید دارند زیرا در تمام نقاط جهان افراد و گروه‌های کوچک و بزرگ و سازمان‌ها و دستگاه‌ها در حال ادای سهم خود به محیط زیست به منظور تضمین آینده ایمن‌تر برای حیات وحش هستند.

شیرزاد خاطرنشان کرد: حفظ حیات‌وحش علاوه بر اینکه نمادی از مدنیت و توسعه‌یافتگی فکری انسان‌ها است، دارای ارزش اخلاقی یعنی احترام گذاشتن به حیات تمام موجودات و آفریده‌های خدای متعال است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد با تاکید بر حضور دانش‌آموزان در مجموعه‌های نگهداری و حفاظت از حیوانات و پرندگان برای آشنایی بیشتر با حیات وحش افزود: دانش‌آموزان در زمینه زیستگاه، تغذیه، عوامل تهدیدکننده حیات وحش و ... اطلاعاتی ندارند و باید تلاش شود مطالب به گونه‌ای جدید و متفاوت برای آنها بیان شود تا ضمن ایجاد علاقه در بین دانش‌آموزان، شاهد مشارکت و همکاری آنها برای حفظ محیط زیست نیز باشیم.

وی، نهادینه کردن فرهنگ احترام به محیط زیست و حیات وحش در بین دانش‌آموزان را بسیار مهم دانست و تاکید کرد: در حال حاضر در زمینه آموزش‌های زیست محیطی و آشنایی اصولی و علمی با طبیعت و محیط زیست خلأ بسیاری احساس می‌شود.

شیرزاد افزود: کودکان به طور طبیعی کنجکاو و آماده آشنایی با طبیعت هستند اما در جامعه‌ای که به طور روزافزون به سوی صنعتی شدن پیش می‌رود، باید برای کمک به کودکان در ایجاد ارتباط با طبیعت و آشنایی با محیط زیست، آگاهانه فرصت‌هایی همچون مجموعه‌های باغ آهو را ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه ارتقا آگاهی دانش‌آموزان به عنوان نسل آینده‌ساز جامعه تاثیر بسزایی در ترویج فرهنگ زیست محیطی دارد، گفت: امیدواریم برگزاری این بازدیدها و آشنایی دانش‌آموزان با سرمایه‌های طبیعی استان، زمینه‌ساز حفاظت بیشتر از این داشته‌ها باشد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار