کد خبر: ۳۲۱۷۳۲
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۶ 01 November 2016
به گزارش تابناک یزد، عضو شورای شهر یزد با اشاره به ضرورت آشنایی مردم با حق و حقوق خود، گفت: ارائه خدمات در حاشیه شهرها افزایش یابد.

 سیدمحمدعلی پاکنژاد در سیصد و بیست و چهارمین نشست شورای اسلامی شهر یزد اظهار داشت: یکی از نیازهای اساسی شهر در زمینه آموزش حقوق شهروندی است.

وی افزود: این حق در مباحث شهری و قوانین مرتبط با شهروندان دیده شده و اجرا می‌شود، از جمله در ارتباط با نظرات کمیسیون ماده 100، افراد حق دارند که در کمیسیون حضور یافته و از حق خود دفاع کند.

عضو شورای شهر یزد با بیان این مطلب که یکی از موضوعاتی که امروزه در جامعه به مشکل تبدیل شده، ناآگاهی مردم از حقوق خود در برابر قوانین شهری است، خاطرنشان کرد: همین ناآگاهی‌ها سبب شده که برخی اقدامات در سطح شهر انجام شود که برای مردم مشکلاتی ایجاد کند.

پاکنژاد تصریح کرد: از جمله این موارد در ارتباط با ساخت و ساز یا خرید و فروش زمین است که قوانین مشخصی برای خرید و فروش و یا ساخت و ساز در منطقه خاصی وجود دارد اما مردم از آن اطلاع ندارند و عده‌ای سودجو از این ناآگاهی مردم سوء استفاده می‌کنند.

وی با بیان این که در بحث آموزش مقررات و قوانین و حقوق شهروندی بسیار ضعیف عمل کرده‌ایم، گفت: برخی مواقع مردم به دلیل عدم اطلاع از قوانین، سرمایه یک عمر تلاش و کوشش خود را در یک خرید و فروش نادرست از دست می‌دهند.

عضو شورای شهر یزد خاطرنشان کرد: اگر این امکان فراهم شود که مردم بتوانند با هزینه پایین از یک وکیل در ارتباط با حقوق شهروندی خود و آشنایی با قوانین و مقررات مشاوره دریافت کنند، جلوی این خسارت‌های هنگفت گرفته می‌شود.

پاکنژاد افزود: حاشیه‌نشینی و محرومیت‌هایی که در این مناطق وجود دارد آثاری دارد که 20 سال آینده خود را نشان می‌دهد و باید از الان برای مدیریت این فضا استفاده کنیم.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار