مهندس میرزایی کلهر خبرداد:
مدیر جهادکشاورزی شهرستان اسلام آباد غرب با اشاره به افزایش سطح زیر کشت کلزا در این شهرستان گفت: در سال زراعی جاری 355هکتار از اراضی آبی این شهرستان زیرکشت کلـزا رفته است.
کد خبر: ۳۱۷۰۴۴
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۵ 24 October 2016


به گزارش تابناک،مهندس میرزایی کلهر با بیان مطلب فوق افزود:  با استقبال کشاورزان از کشت کلزا در شهرستان اسلام آبادغرب در مقایسه با سال زراعی گذشته حدود 5 برابر کشت این محصول افزایش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: در کشت کلزای شهرستان از ارقام جدید اصلاح شده، ارقام هیبرید، مقاوم به سرما، مقاوم به ریزش و با شاخه دهی مناسب و عملکرد بالا استفاده شده است .

وی با اشاره به توسعه تناوب کشت کلزا در مزرعه تصریح کرد: کشت این محصول ضمن بهره وری در مصرف  آب نقش مهمی در تناوب زراعی، کنترل علف های هرز و بیماری های گندم و باعث افزایش عملکرد محصولاتی همچون گندم و جو در سال های بعد می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسلام آباد غرب اضافه کرد: این مدیریت با برگزاری کلاس های ترویجی، آموزشی، ارسال پیامک به کشاورزان و تماس تلفنی، تهیه بروشور های فنی و اطلاعیه های ترویجی، همچنین حضور مستمر و مداوم کارشناسان بخش کشاورزی این مدیریت در مزارع و ارائه توصیه های فنی و کارشناسی لازم در توسعه سطح زیر کشت محصول کلـزا نقش موثری داشته است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار