نخستین جشنواره ملی و تخصصی شناخت و آموزش لباس‌های بومی و محلی با حضور بیش از ۲۰۰ شرکت‌کننده از سراسر کشور در شیراز گشایش یافت.
کد خبر: ۳۱۳۶۸
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۸ 05 May 2015
به گزارش تابناک فارس و نقل از تسنیم،نخستین جشنواره ملی و تخصصی شناخت و آموزش لباس‌های بومی و محلی و تزئینات روی آن با حضور بیش از 200 شرکت‌کننده از سراسر کشور پیش از ظهر امروز در شیراز گشایش یافت.

این جشنواره به پیشنهاد انجمن طراحی دوخت شیراز از 15 تا 17 اردیبهشت‌ماه همزمان با هفته شیراز برگزار می‌شود و مدرسان در طول برگزاری این جشنواره به آموزش دوخت و طراحی لباس‌های بومی و محلی سراسر کشور می‌پردازند.

مدیرکل فنی‌وحرفه‌ای استان فارس تصریح کرد: شرکت‌کنندگان این جشنواره شامل مربیان بخش خصوصی، مدیران آموزشگاه‌های خصوصی، هنرآموزان آموزش‌وپرورش و دانش‌آموزان هنرستان‌های کار و دانش هستند.

دوره‌های آموزشی این جشنواره که در قالب 15 گروه برنامه‌ریزی‌شده توسط 44 مدرس از استان‌های کردستان، مازندران، سیستان و بلوچستان، چهارمحال و بختیاری، زنجان، بوشهر، قزوین، کهکیلویه و بویراحمد، اصفهان و فارس برگزار می‌شود.

مرتضی مبرایی، مدیرکل فنی‌وحرفه‌ای استان فارس، در مراسم افتتاح این جشنواره اظهار داشت: شناخت و آموزش لباس‌های محلی و تزئینات آن، طراحی به‌روز لباس‌های محلی، زنده کردن فرهنگ سنتی، اعتلای فرهنگ عفاف و حجاب ازجمله اهداف این جشنواره است.

وی با بیان اینکه برگزاری این جشنواره نخستین تجربه همکاری بین بخش خصوصی و دولتی است گفت: تمام بار مسئولیت و اجرای این جشنواره بر عهده بخش خصوصی و هزینه برگزاری نیز بر عهده شرکت‌کنندگان بوده است.

مبرای با تأکید بر انتقال داشته‌ها و گنجینه‌های ارزشی و کهن به نسل جدید خاطرنشان کرد: در ارتباط با لباس و مد برنامه‌های مختلفی در کشور برگزارشده اما در این جشنواره بر جنبه آموزشی، شناخت و معرفی لباس‌های بومی و سنتی ایران تأکید شده است.

لازم به ذکر است در حاشیه برگزاری این جشنواره 50 غرفه لباس‌های بومی و محلی برای عرضه لباس‌های اصیل ایرانی برپا شده است.

برچسب ها: لباس محلی ، شیراز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار