نماینده مردم قصرشیرین در مجلس تأکید کرد
نماینده مردم قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلان‌غرب در مجلس شورای اسلامی بستن مرز سومار را اجحاف تاریخی در حق کرمانشاهیان دانست و گفت: اسداالله رازانی استاندار کرمانشاه، در اوضاع کنونی نمی‌تواند پاسخگوی مردم زجرکشیده استان نباشد.
کد خبر: ۳۱۱۴۶۲
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۳ 15 October 2016
به گزارش تابناک به نقل از فارس،فرهاد تجری امروز با انتقاد شدید از بسته ماندن مرز سومار در استان کرمانشاه برای اعزام عاشقان سیدالشهدا(ع) به مراسم باشکوه اربعین حسینی امسال، اظهار داشت: این اقدام مبنای کارشناسی قابل قبولی ندارد و اجحاف در حق مردم ولایت‌مدار و متدین کرمانشاه است.

وی با تصریح بر اینکه تردد زوار از این مرز که از تمام مناطق دیگر کشورمان نزدیک‌تر به کربلای‌معلی است، ادامه داد: تردد از این مرز نیاز به همت مسؤولان ارشد استان دارد و از سویی پیگیری‌های لازم دیپلماسی به‌صورت مستمر از گذشته برای تردد زوار اربعین از این نقطه از طی سال‌جاری انجام گرفته است.

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلان‌غرب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مدیریت استان کرمانشاه اقداماتی در این زمینه انجام داده است و تذکرات لازم به دولت‌مردان و پیگیری‌های مربوطه از سوی اینجانب به‌عنوان وکیل مردم صورت پذیرفته است، گفت: از هفته گذشته این موضوع در کمال تعجب اعلام شد که زوار از مرز سومار در اربعین امسال به عتبات‌عالیات اعزام نمی‌شوند.

* تلاش مسؤولان برای انجام اقدامات لازم در زمینه بازگشایی مرز سومار

وی دلیل اعلام شده برای اعمال این محدودیت از سوی مسؤولان را فراهم نبودن زیرساخت‌های کافی عنوان کرد و متذکر شد: در وهله نخست طی مدت زمان باقی مانده تا اربعین بسیاری از امکانات قابل مهیا شدن است و در وهله دوم مرز مهران که محل اصلی تردد زوار است در ابتدا امکانات بسیار کمتری نسبت به وضعیت فعلی مرز سومار داشت.

نایب رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی با اشاره اینکه اعزام زوار از مرز مهران از قبل مورد توافق مسؤولان قرار گرفته است و برنامه‌ریزی خوبی برای انجام این موضوع انجام شده است، گفت: تردد مسافر از مرز سومار بازگشایی شده است و طرف عراقی نیز در حال استقرار گیت‌های گمرکی در این مرز است.

وی اعلام ممنوعیت اعزام زوار از مرز سومار در آخرین لحظه را اجحاف آشکار حق مسلم مردم استان کرمانشاه که همواره میزبان شایسته زوار بوده‌اند توصیف کرد و یادآور شد: این فرصت را نباید از مردم کرمانشاه بگیریم و استاندار کرمانشاه به‌عنوان مدیر ارشد اجرایی استان به قیمت تعطیلی تمام اقدامات عمرانی هم که شده باید به این مهم تمرکز خویش را معطوف کند.

تجری با اشاره به اینکه مرز مهران ابتدای اعزام زوار حتی آب آشامیدنی و حداقل امکانات را نداشت، خاطرنشان کرد: مرز سومار دارای جاده مناسب و امکانات پذیرایی مناسب است و مردم و مسؤولان استان تمام همت خویش را برای پذیرایی مناسب از زوار اربعین حسینی همچون همیشه به‌کار گرفته‌اند.

وی خواستار تلاش مسؤولان و دولت‌مردان برای انجام اقدامات لازم در زمینه بازگشایی مرز سومار برای اعزام زوار اربعین حسینی شد و گفت: دولت با این اقدام می‌تواند تصویر خوبی از اقدامات و عملکرد دولت در ذهن مردم این استان به‌جای بگذارد.

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلان‌غرب در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: باز شدن مرز سومار علاوه بر اینکه موجب می‌شود بسیاری از عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) فرصت میزبانی از زوار عتبات عالیات را داشته باشند، فرصت‌های اقتصادی نیز برای مردم به‌وجود می‌آورد.

* استاندار کرمانشاه اسیر بهانه‌های واهی در این خصوص نشود

تجری با بیان اینکه مردم شهرستان‌های غربی استان کرمانشاه پیشانی دفاع از مملکت و آماج حملات دشمنان طی هشت سال دفاع مقدس بوده‌اند، افزود: این مردمان مستحق برخورداری از این امکان و فرصت هستند.

وی به تحرک اسدالله رازانی استاندار کرمانشاه و تیم کاریش در خصوص بازگشایی مرز سومار تأکید کرد و ادامه داد: استاندار کرمانشاه در وضعیتی که استان دچار یک رکود مفرط، بی‌تحرکی بی‌سابقه و بی‌رونقی عجیبی شده است، اسیر بهانه‌های واهی در این خصوص نشود.

نایب رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی بی‌تفاوتی مسؤولان ارشد استانی را به این موضوع قابل قبول نداست و گفت: استاندار کرمانشاه در وضعیت کنونی نمی‌تواند پاسخگوی مردم زجر‌کشیده استان نباشد.

تجری در پایان به‌عنوان نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی آمادگی خود را در مورد هرگونه همکاری و پیگیری برای بازگشایی مرز سومار برای تردد زوار در اربعین حسینی در سطح ملی اعلام و بیان کرد: هرکاری که لازم باشد در این باره انجام خواهم داد.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
قصر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۵
مردم بایدکشته بشن چون شما دستورمیدهیدکه ازمرزسومارعبورکنند.خودت وخانواده ات ازاین مرزعبورمی کنند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار