معاون فرماندار قصرشیرین:
معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار قصرشیرین با بیان اینکه مرز‌ سومار ظرفیت خوبی برای تردد زوار اربعین دارد، گفت: در صورت همکاری طرف عراقی تمام اقدامات لازم برای بازگشایی مرز تدارک دیده شده است.
کد خبر: ۳۱۱۴۴۶
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۱ 15 October 2016
به گزارش تابناک به نقل از فارس،نعمت‌الله نازپرورده اظهار داشت: استاندار کرمانشاه رایزنی و تاکید فراوانی برای بازگشایی مرز سومار در سال‌جاری و تردد زوار اربعین از این مسیر داشته است.

به گفته معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار قصرشیرین، در صورت بازگشایی مرز سومار در اربعین سال‌جاری استان کرمانشاه ظرفیت پذیرایی بیش از 50 ‌هزار زائر کربلای‌ معلی از استان‌های دیگر کشورمان برای اسکان و اعزام در ایام اربعین را دارد.

وی با اشاره به اینکه زیرساخت‌های خدماتی و رفاهی کشور عراق علی‌رغم رایزنی‌ها برای اسکان زوار در این مرز فراهم نشده، بیان کرد: در صورت تدارک زیرساخت‌های لازم در این کشور، تردد زوار به عراق انجام می‌شد و در استان کرمانشاه نیز موکب‌های بین‌راهی آمادگی ارائه خدمات را داشته و دارند.

نازپرورده با بیان اینکه مرز سومار فاصله‌ای کمتر از دیگر مسیرها با کربلای‌ معلی دارد، ادامه داد: شهر سومار مسافت کمتری از سایر مناطق کشورمان تا کربلای دارد و آمادگی پذیرایی و اسکان زوار امام حسین (ع) با حداقل‌ امکانات و تجهیزات وجود دارد و حتی اتوبوس‌های برای جابه‌جایی زوار اربعین در مسیر سومار از قبل در نظر گرفته شده است.

به گفته این مسؤول، تردد زوار از مرز خسروی طی چند سال گذشته به‌دلیل برخی مسائل انجام نشد و از مرز مهران که حتی ظرفیت اسکان زوار را نداشت، انجام گرفت در حالی‌که به‌دلیل حجم بالای زائران اربعین به کربلای در واقع تردد از مسیر مریوان و ... بدون پاسپورت انجام شد، اما بعدها ارائه پاسپورت ضرورت پیدا کرد.

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار قصرشیرین با تاکید بر اینکه در سال‌جاری هر نوع خدمات و تمهیدات به زائران اربعین با انجام روادید انجام می‌شود، ادامه داد: در مرز سومار و نفت‌شهر پتانسیل خوبی برای اسکان و تردد زوار اربعین وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه همه دستگاه‌های اجرایی استان کرمانشاه از جمله استانداری، فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها، راه و ترابری، آبفا، مخابرات و ... برای ارائه خدمات به زوار اربعین پای کار هستند، افزود: مسؤولان استان دیالی عراق در لحظه آخر اعلام کردند توانایی تامین زیرساخت‌ها را ندارند، اما در صورت تجدید نظر آنان در مرز سومار و خسروی آمادگی جابه‌جایی بیش از 10 هزار زائر در روز و 50 هزار زائر در مراسم اربعین امسال را داریم.

*بازگشایی مرز سومار موجب آبادانی و بازگشت شهروندان به زادگاهشان می‌شود

به گفته این مسؤول، مهمان‌سرا و هتل‌های قصرشیرین آمادگی کامل برای خدمات‌رسانی به زوار را دارند و در صورت بازگشایی و تبادل تجاری و اقتصادی با عراق در حقیقت روابط بهتری بین سومار و مندلی برقرار می‌شود و شهروندان سومار دل‌گرمی بیشتری برای بازگشت به زادگاه‌شان و توسعه فعالیت‌های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، تجاری و ... پیدا می‌کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار