معاون سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه:
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه تخم‌مرغ کامل‌ترین و ارزان‌ترین مواد غذایی است، گفت: در استان کرمانشاه سالیانه 10 هزار و 700 تن تخم‌مرغ در 24 واحد پرورش مرغ تخمگذار تولید می‌شود
کد خبر: ۳۱۰۰۹۸
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۲ 10 October 2016
به گزارش تابناک به نقل از فارس،بهرام خانی امروز با اشاره به تعداد واحدهای صنعتی و نیمه‌صنعتی پرورش دام استان، اظهار داشت: 201 واحد پرورش دام سبک و 335 واحد برای پرورش دام سنگین در استان فعال است که این واحدها ظرفیت پرورش 82 هزار و 650 راس دام سبک و پرورش 39 هزار و 350 راس دام سنگین را در هر دوره دارند.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان پیش‌بینی امسال برای رسیدن به تولید 471 هزار تن محصولات دامی در استان، ادامه داد: برنامه‌ریزی برای افزایش تولید شیر خام به 500 هزار تن، گوشت قرمز به 47 هزار تن، گوشت مرغ به 100 هزار تن، تخم‌مرغ به 18 هزار و 500 تن و عسل به سه هزار تن انجام شده است.

وی سهم واحد‌های پرورش مرغ تخمگذار در استان را 24 واحد عنوان و بیان کرد: در استان کرمانشاه سالیانه 10 هزار و 700 تن تخم‌مرغ تولید می‌شود.

خانی میزان مصرف سوخت و انرژی در صنعت مرغ تخمگذار را بالا بیان کرد و افزود: برای توسعه و ایجاد ظرفیت‌های جدید در این زمینه تا پایان برنامه ششم توسعه اقداماتی در حال انجام است.

وی به روز جهانی تخم‌مرغ مصادف با 9 اکتبر اشاره کرد و گفت: تخم‌مرغ به‌علت داشتن پروتئین، ویتامین‌های گروه B و D، مواد معدنی، املاح محلول در آب و چربی یکی از کامل‌ترین، ارزان‌ترین و فراوان‌ترین مواد غذایی است که در اختیار افراد جامعه قرار دارد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به شعار امسال «هر انسان سالم، یک تخم مرغ در روز»، افزود: تخم‌مرغ انرژی و پروتئین مورد نیاز بدن را تأمین می‌کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار