استان فارس با دارا بودن 15 و نیم درصد نهالستان های مجوزدار کشور و 17 و نیم درصد تولید نهال شناسه دار، مقام اول کشور را به لحاظ تعداد نهالستان و تعداد نهال شناسه دار را به خود اختصاص داده است.
کد خبر: ۳۰۹۲۴
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۲ 04 May 2015
تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:مدیرامور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت :در نهالستان های مجوزدار و فعال استان فارس هر ساله افزون بر 5 و نیم میلیون اصله نهال شناسه دار، از 30 گونه و 100 رقم تجاری تولید می شود.

مجید رضا پاکاری ادامه داد: این نهال هابه متقاضیان خرید نهال در داخل و خارج از استان عرضه می شود تا زمینه ساخت باغ های تجاری و پرمحصول فراهم شود.

وی بیان کرد: نهال های استان فارس با استفاده از پایه های رویشی و مقاوم به خشکی و کم آبی تولید می شود که این مساله توجه باغداران دیگر استانها را به خود جلب کرده است.

این مسئول افزود: در سال 1393، در 47 نهالستان مجوز دار استان حدود 7 میلیون اصله انواع نهال درختان میوه از ارقام هسته دار ، دانه دار و نیمه گرمسیر با نظارت کمیته های فرعی نهال در شهرستان و کمیته فنی تولید نهال استان ، تولید شده است.

وی گفت: با این تعداد نهال، بالغ بر هزار هکتار باغ تجاری ساخته شده است .

مجید رضا پاکاری ادامه داد:در این نهالستان ها انواع نهال شناسه دار 25 رقم نهال گردو، آلبالو، سیب، گلابی، به، انگور، بادام، گل محمدی، گیاهان دارویی، نشاء توت فرنگی هلو، شلیل، زردآلو، آلو، گوجه باغی، پسته، گیلاس، انار، انجیر و هم چنین انواع مرکبات از قبیل پرتقال، لیموترش، نارنگی، گریپ فروت، لیموشیرین و زیتون تولید می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار