مدیرکل انتقال خون استان یزد گفت: با توجه به آمار بالای اهدای خون بافقی ها، احداث پایگاه انتقال خون دراین شهرستان امری ضروری است.
کد خبر: ۳۰۵۸۲۰
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۹ 03 October 2016
به گزارش تابناک یزد،نقی تقوی با بیان اینکه شهرستان بافق امتیاز لازم را برای احداث پایگاه انتقال خون ندارد گفت: در بحث احداث پایگاه انتقال خون عواملی از جمله دریافت مجوز کشوری،وجود منطقه ای ثابت جهت احداث پایگاه، توجه به مسافت پایگاه تا بیمارستان فعال شهرستان و تعداد جراحی ها باید درنظرگرفته شود.
مدیرکل انتقال خون استان یزد تصریح کرد: معمولا امتیاز مورد نظر ایجاد پایگاه عدد 50 است که هم اینک شهرستان بافق دارای امتیاز 28 است.
تقوی با بیان اینکه میانگین اهدای خون در کشور27 درهزار و در استان یزد 38 در هزار است گفت: مردم بافق هم رتبه خوبی در اهدای خون دارند و ابراز امیدواری کرد این آمار مستمر و پایدار باشد.
وی افزود: تیم انتقال خون استان یزد از مردم بافق در پایگاه های سیار سنگ آهن آهنشهر،مجتمع فرهنگیان و لکوموتیو خون دریافت کردند که با توجه به این مورد احداث پایگاه خون در بافق امری ضروری است و مستلزم پیش قدم شدن خیرین در این امر است.
مدیرکل انتقال خون استان یزد خاطر نشان کرد: اگراین پایگاه احداث شود خون اهداکنندگان، نیاز استان را به نوعی تکمیل می کند و حتی می توان درصدی از خون را به دیگر استانها درمواقعی که کمبود خون دارند ارسال کرد.
تقوی همچنین خاطر نشان کرد: مردم استان یزد در6ماه اول سال جاری 21هزار و 700 کیسه خون اهداء کرده اند.
در حال حاضر شهرستان بافق پایگاه خون ندارد و هر ساله به چند نوبت ایستگاههای سیار خون اهدایی مردم را دریافت می کنند.
بافق با 40 هزار نفر جمعیت در فاصله 110 کیلومتری یزد قرار دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار