استاندار یزد گفت: حرکت مردمی اربعین نمایانگر جنبه های صلح دوستی است و زائران اباعبدالله الحسین (ع) با رفتار و اخلاق شایسته خود این پیام را به گوش جهانیان می رسانند.
کد خبر: ۳۰۴۶۸۷
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۳ 01 October 2016
به گزارش تابناک یزد،سید محمد میرمحمدی در نشست ستاد اربعین استان یزد افزود: این حرکت عظیم باید در عین معنویت، جاذبه های زیادی هم داشته باشد و با طرح سئوالهای مختلف برای دیگران و تحت تاثیر قرار دادن آنان به جذب عده بیشتری منجر شود.
عالی ترین مقام اجرایی استان یزد با تاکید بر لزوم تبیین و پردازش حرکت خودش اربعین ادامه داد: دولت نقشی در این حرکت مردمی ندارد و فقط به ساماندهی، تامین امنیت و فراهم ساختن امکانات کمک می کند.
وی اضافه کرد: ممکن است در مسیر دلدادگان به امام حسین (ع) برخی مسائل توسط زائران فراموش یا مورد غفلت قرار گیرد که باید با اطلاع رسانی و تهیه بروشورهای مختلف و ارایه به آنان یادآوری شود.
استاندار یزد تامین مکان مناسب برای استراحت زائران (موکب) در کشور عراق را مهم دانست و گفت: این حرکت خودجوش که بازتاب جهانی خواهد داشت باید بهره برداری مناسبی داشته و معرف عشق و علاقه مردم به دین و حق طلبی باشد.
میرمحمدی همچنین بر لزوم تهیه بانک اطلاعاتی زائران اربعین و ساماندهی و تدارکات مناسب برای برگزاری مطلوب این حرکت عظیم مردمی تاکید کرد.
وی گفت: در نشست استانداران و ستاد مرکزی اربعین ابتدا شهر سامرا برای خدمت رسانی استان یزد در نظر گرفته شد که پس از بحث و تبادل نظر به شهر کاظمین تغییر یافت.
میرمحمدی با بیان اینکه وزارت امور خارجه عراق 15 نمایندگی و دفتر کنسولگری در کشورمان را برای صدور روادید زائران اربعین در نظر گرفته است افزود: بر این اساس مقرر شده صدور روادید زائران استانهای اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری به مرکزیت اصفهان انجام شود.
وی ادامه داد: با این وجود همچنان در حال رایزنی برای کسب مجوز صدور روادید برای زائران یزدی در استان هستیم تا این موضوع مانند سال گذشته به نحو مطلوبی صورت گیرد.
علی اصغر شریفی مدیر حج و زیارت استان یزد نیز در این نشست گفت: تاکنون پنج هزار و 200 نفر برای شرکت در مراسم اربعین نام نویسی کرده اند که این تعداد در روزهای آینده و به خصوص پس از دهه اول محرم رشد قابل توجهی خواهد یافت.
در نشست ستاد اربعین استان یزد که در سالن حمیدیا استانداری برگزار شد، مسئولان کمیته های مختلف این ستاد نیز گزارشی از فعالیتهای انجام شده ارائه کردند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار