کد خبر: ۲۹۸۸۹۲
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۲ 20 September 2016
به گزارش تابناک یزد، فرمانده سپاه الغدیر استان یزد با اشاره به اینکه نمایش رزمی تاریخی "کد سی و هشت" در یزد اجرا می‌شود، گفت: امنیت امروز ایران مرهون ایثارگری شهدا و رزمندگان است.
سردار اکبر فتوحی اظهار داشت: هشت سال دفاع مقدس برای ملت ایران از ارزشهای بسیار بالایی برخوردار است.

وی با تاکید برضرورت زنده نگاه داشتن یاد شهدا گفت: انقلاب اسلامی ایران در هشت سال دفاع مقدس در برابر تمام قدرت‌های جهان و بادستان خالی ایستادگی کرد ولی به دشمن تا دندان مسلح خود اجازه نداد حتی یک وجب از خاک ایران را تصاحب و غصب کند.

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد با تاکید بر اینکه امنیت مهم‌ترین نعمت خداوند به ماست و این نعمت حاصل ایثارگری‌های شهدا و رزمندان و ایثارگران در طول انقلاب است، گفت: یکی از مهم‌ترین وظیفه‌هایی که در قبال شهدا و دوران دفاع مقدس بر دوش ما قرار دارد، زنده نگاه داشتن یاد آنها است.

فتوحی با تاکید بر ضرورت انتقال ارزشهای دفاع مقدس به نسل جوان، بیان کرد: از مهم‌ترین رموز پیروزی ایران در جنگ تحمیلی و با وجود قدرت نظامی دشمن، در درجه اول توکل رزمندگان به خدا و در مرحله بعد شناخت خوبی بود که از دشمن توسط نیروهای ایرانی به دست آمده بود.

وی به خاطراتی در ارتباط با نقش رزمندگان یزدی در دوران هشت سال دفاع مقدس و استفاده از ظرفیت های این استان برای پیشبرد اهداف ایران در این ایام اشاره کرد و گفت: رژیم بعث با اسیران ایرانی رفتار بسیار نامناسبی داشت ولی در مقابل ایران به تبعیت از سیره و روش نبی مکرم اسلام، با اسیران به نرمی رفتار کرده و آنها را تکریم کرد.

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد از مهمترین برنامه های استان یزد برای گرامیداشت هفته دفاع مقدس را برگزاری نمایش رزمی تاریخ انقلاب دانست و گفت: این برنامه سال گذشته با استقبال چشمگیر و بسیار پرشور مردم یزد روبرو شد.

وی تصریح کرد: این برنامه جذاب که سعی شده به صورت کامل بر اساس واقعیت های انقلاب از زمان آغاز مبارزات تا عصر حاضر انجام شود، با عنوان کد سی و هشت و به مدت یک هفته در طول ایام دفاع مقدس در دهکده مقاومت واقع در جنب پارک کوهستان یزد برگزار می‌شود.

فتوحی حضور حداکثری در نماز جمعه، غبارروبی گلزار شهدا و برگزاری یادواره های شهدا را از دیگر برنامه‌های استان یزد در این ایام دانست و ادامه داد: در روز نخست هفته دفاع مقدس هم همزمان با سراسر کشور، رژه نیروهای مسلح در مرکز استان یزد و در تمام شهرستانهای استان یزد برگزار می‌شود.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار