کد خبر: ۲۹۱۶۲۳
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۹ 06 September 2016
به گزارش تابناک یزد، رسیدگی به امورمددجویان تحت حمایت وکمک به امر معیشت آنان دغدغه اصلی این نهاد و مورد تاکید مقام معظم رهبری(مدظله العالی) است، بر همین اساس در پنج ماهه ابتدای سال 95 افزون بر دو میلیارد و 700 میلیون ریال کمک معیشت به مددجویان اردکانی پرداخت شد.
مدير کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان اردکان با اشاره به رویکرد اصلی این نهاد در جهت خدمت رسانی به نیازمندان، به خدمات ارائه شده به مددجویان و اقشار آسیب پذیر جامعه در پنج ماهه اول سال جاری پرداخت.
 
يدالله مروتي با بیان اینکه این میزان کمک معیشت به 916 خانوارتحت پوشش به تعداد یک هزار و 337 نفر پرداخت شد، افزود: پرداخت کمک معیشت به خانواده‌های تحت حمایت در راستای کمک به اقتصاد خانواده‌ها است که یکی از فعالیت‌های اصلی این نهاد در حوزه حمایتی به شمار می‌رود.

وی اظهار کرد: ارائه امکانات رفاهی در قالب بن نقدی و بن کالا و پرداخت کمکهای موردی به خانواده‌ها در طول سال از دیگر فعالیت های این نهاد در کمک به سبد غذایی مددجویان تحت حمایت است.
مدير کمیته امداد اردکان با بیان اینکه جامعه هدف تحت پوشش این نهاد متنوع هستند؛ اضافه کرد: بیش از 903 نفر مددجوی تحت پوشش شهری و 434 نفر هم روستایی هستند .
وی با اشاره به سایر خدمات ارائه شده به مددجویان تحت حمایت در طی پنج ماهه نخست امسال گفت: بیش از یک میلیارد و 517 میلیون ریال در پنج ماهه نخست سال جاری بصورت بلاعوض در خصوص جهیزیه، امور فرهنگی، بهداشت و درمان، عمران و ساختمان به مددجویان تحت حمایت این شهرستان خدمت رسانی شده است.
مروتی با بیان اینکه تعداد 12 نوعروس تحت حمایت در پنج ماهه اول سال 95 با حمایت این نهاد راهی خانه بخت شدند افزود: بیش از 285 میلیون ریال برای تامین جهیزیه این تعداد نوعروس تحت پوشش کمک شد.
وی با اشاره به اینکه 997 نفر از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد اردکان در پنج ماهه اول امسال از خدمات درمانی و بهداشتی استفاده کردند، گفت: افزون بر صد میلیون ریال در طول این مدت جهت ارائه خدمات درمانی و بهداشتی جامعه هدف تحت پوشش در زمینه های پرداخت فرانشیز دارو ، فرانشیز بستری، نگهداری سالمندان، آزمایشگاه، رادیولوژی، تامین هزینه سفر و اقامت و بهداشت هزینه شد.
مدیرکمیته امداد شهرستان اردکان با بیان اینکه تعداد 266 مددجوی این نهاد مشمول بیمه تامین اجتماعی این نهاد هستند، اضافه کرد: این نهاد در پنج ماهه نخست سال جاری نسبت به پرداخت 837 میلیون ریال حق بیمه تامین اجتماعی زنان سرپرست خانوار و مجریان طرح های خودکفایی تحت پوشش اقدام کرد.
وی ارائه خدمات عمرانی را از دیگر فعالیت های کمیته امداد اردکان در پنج ماهه ابتدای سال 95 برشمرد و افزود: طی این مدت حوزه عمران و مسکن نسبت به تعمیر، مرمت و بهسازی 20 منزل مددجویی اقدام کرد و 534 میلیور ریال نیز در این بخش هزینه شد.
مروتی با بیان اینکه ارائه خدمات فرهنگی به افراد تحت پوشش نیز از جمله فعالیت های ارزشمند این نهاد به مددجویان محسوب می شود، گفت: هم اکنون 344 دانش آموز و دانشجو از خدمات بخش فرهنگی استفاده می کنند و در مجموع بیش از 64 میلیون ریال در پنج ماهه اول سال جاری در بخش فرهنگی، برگزاری اردو، آموزش خانواده و مشاوره هزینه شده است.

به گزارش سایت خبری کميته امداد، وی همچنین از پرداخت پنج میلیارد و 170میلیون ریال وام خودکفایی( بانکی و امدادی) به 40 متقاضی برای ایجاد اشتغال و دو میلیارد و 300 میلیون ریال وام قرض الحسنه کارگشایی به 55 متقاضی نیازمند در پنج ماهه نخست امسال خبر داد و افزود: توانمندسازی اقتصادی خانواده های تحت حمایت و خودکفا کردن آنان از اهداف مهم کمیته امداد است و در این راستا تسهیلات مناسبی جهت ایجاد شغل پایدار و درآمدزا در اختیار مددجویان تحت حمایت و سایر اقشار نیازمند قرار داده می شود تا با اتکا بر بازوان خود به زندگی شرافتمندانه و آبرومند دست پیدا کنند و از چرخه حمایتی کمیته امداد خارج شوند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار