کد خبر: ۲۹۰۶۵۴
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۹ 04 September 2016

به گزارش تابناک یزد، خیران اردکانی در چهار ماهه نخست سال جاری افزون‎ برپنج میلیارد ریال در طرح های مختلف مشارکت‌های مردمی به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد و سایر نیازمندان کمک کردند.

 یدالله مروتی با بیان اینکه مردم خداجوی شهرستان اردکان در بیش از 45 طرح مشارکتی این نهاد همکاری دارند افزود: طرح های اکرام ایتام، محسنین(حمایت از خانواده های نیازمند غیر یتیم)،صدقات، زکات، اطعام، کوثر(تامین جهیزیه)، شفاء(کمک به درمان مددجویان)، مفتاح الجنه(بازدید مسئولان از منازل مددجویان)، جشن نیکوکاری و عاطفه ها، شوق زیارت( مشارکت در اعزام مددجویان به سفرهای زیارتی)، رضوان( کمک به احداث منزل مددجویان)، فطریه و کفاره، نذر قربانی، عقیقه از جمله این طرح های مشارکتی است.

وی یکی از رویکردهای اصلی کمیته امداد را جذب کمک‌های خیرین و نیکوکاران در راستای کمک به اقشار نیازمند و محروم جامعه بر شمرد و افزود: افزون بر یک میلیارد و 700 میلیون ریال از کمکهای مردمی در قالب صدقات بوده است که این میزان صدقات نسبت به پنج ماهه اول سال گذشته 15 درصد رشد را نشان می دهد.

وی با بیان اینکه در دین مبین اسلام سفارش های فراوانی در خصوص کمک به هم نوع آمده است افزود: بیش از 560 میلیون ریال از کمکهای اهدایی در طرح اکرام ایتام، افزون بر 466 میلیون ریال در زمینه اطعام نیازمندان، افزون بر 415 میلیون ریال بصورت فطریه عام و سادات و کفاره عمد و غیر عمد، بیش از 159 میلیون ریال در قالب طرح محسنین، افزون بر 177 میلیون ریال زکات مستحبه ( شجره طیبه) و 678 میلیون ریال در سایر طرح های مشارکتی به نیازمندان و مددجویان تحت حمایت شهرستان اردکان کمک شد.

مروتی با بیان اینکه کمکهای اهدایی خیران طبق نیت آنان هزینه می شود، ادامه داد: حدود یک میلیارد ریال تعهدات سازمان ها و خیران برای مشارکت در طرح های خداپسندانه این نهاد بود.

به گزارش سایت خبری کميته امداد، وی با اشاره به اینکه هم اکنون افزون بر دو هزار خانوار به تعداد سه هزار و 579 نفر از خدمات کمیته امداد شهرستان اردکان در قالب مددجویی و موردی استفاده می کنند افزود: بیش از چهار میلیارد و 217 میلیون ریال در پنج ماهه نخست سال جاری بصورت بلاعوض در بخش های حمایت خانواده، کمک معیشت، جهیزیه، امور فرهنگی، بهداشت و درمان، عمران و ساختمان به مددجویان تحت حمایت این شهرستان خدمت رسانی شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار