کد خبر: ۲۷۹۴۵۷
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۸ 17 August 2016

به گزارش تابناک لرستان ،در سالروز گرامیداشت ورود آزادگان به میهن اسلامی آیین تجلیل از آزادگان روز سه شنبه در دورود برگزار شد.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران دورود در این آیین گفت: آزادگان در طول مدت اسارت خود با تاسی به اسرای واقعه کربلا توانستند این دوران را با سرافرازی به پایان برسانند و پیروزمندانه به میهن اسلامی بازگردند.
محمدرضا حقانی افزود: آزادگان، گنجینه های ارزشمندی هستند که با ترویج ارزش های اسلامی در طول دوران اسارت خود معلمی گرانقدر برای دفاع از ارزش های انقلاب و اسلام بودند.
وی با اشاره به اینکه آزادگان آبروی نظام و ملت هستند، گفت: باید نسل جوان و نوجوان انقلاب را با این بازماندگان دوران دفاع مقدس آشنا کنیم که چگونه ماه ها شکنجه ها را تحمل کردند ولی از آرمان هایشان دست نکشیدند.
وی با بیان اینکه آزادگان شهرستان دورود کلکسیونی از افتخارات در همه زمینه ها هستند خاطرنشان کرد:خوشبختانه در شهرستان دورود تعداد زیادی نخبه آزاده داریم که در قالب کارآفرین برتر،پزشک متخصص و استاد دانشگاه به همشهریان خود خدمت می کنند.
در این آیین امام جمعه دورود گفت: آزادگان با صبر و شکیبایی خود در دوران اسارت باعث سرافرازی ملت ایران و شهرستان دورود شدند که نه تنها استقامت این عزیزان در اردوگاه‏های دژخیمان رژیم بعث، بلکه صبر و پایداری خانواده‏های این عزیزان ستودنی است.
حجت الاسلام رضا حقیان افزود: این عزیزان در راه حفظ این نظام روزهای سخت خود را تجربه کرده و آزمایش دشواری را با سربلندی به انجام رسانده اند و تجلیل از آزادگان کمترین وظیفه ماست.
در این آیین تعدادی از آزادگان خاطراتی از دوران اسارت خود نقل کردند و همچنین از کتاب آزاده 'جواد میرصفری' با عنوان جمهوری هراس رونمایی شد.
همچنین در پایان این مراسم با اهدای لوح تقدیر و هدایایی از آزادگان شهرستان دورود تجلیل به عمل آمد.
شهرستان دورود در دوران دفاع مقدس 635 شهید و یک هزار و 850 جانباز و 90 آزاده را تقدیم به نظام جمهوری اسلامی ایران کرده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار