معاون سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت:۳۶۰۰ صنعت آلاینده و ۱۴۶ رودخانه توسط ۶۸۴ ایستگاه پایش در چهار فصل پایش و نظارت می‌شوند.
کد خبر: ۱۱۶۶۹۸۷
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۹ 14 May 2024

به گزارش تابناک لرستان، ایرج حشمتی امروز (۲۵ اردیبهشت ماه) در اولین جشنواره ملی تجلیل از خانه‌های محیط زیست برتر کشور که در خرم‌آباد برگزار شد، اظهار کرد: چالش‌هایی که امروز ایران و جهان با آن مواجه است، آلودگی آب، خشکسالی، آلودگی هوا، مصرف بی‌رویه انرژی به‌دلیل ارزان بودن، تغییر کاربری اراضی و فرسایش خاک است که ارتباط مستقیمی با امنیت غذایی دارد و همچنین خطر انقراض گونه‌های در تنوع زیستی که ناشی از فعالیت‌های مخرب انسان در راستای رعایت نکردن توسعه پایدار است.

وی با اشاره به اینکه در توسعه پایدار چهار شرط را باید دنبال کنیم تا بتوانیم ادعا کنیم کشوری در مسیر توسعه پایدار هستیم، ادامه داد: علاوه بر اینکه فعالیت‌های صنعتی باید اقتصادی باشد، نباید موجب تخریب منابع طبیعی و بر هم زدن نظم اجتماعی شود.

حشمتی بیان کرد: در فضای مجازی شاهدیم که مردم چقدر از چالش‌های زیست محیطی ناراحت می‌شوند.

وی با بیان اینکه در لرستان و شهر‌های آن، در چند ماه اخیر شاهد تعطیلی مدارس و اداره‌ها به‌دلیل گرد و غبار بودیم و همه این عوامل سبب می‌شود، نظم اجتماعی بر هم بخورد، اظهار کرد: سازمان حفاظت محیط زیست تنها دستگاهی است که حقوق نسل‌های آینده را باید مراقبت کند.

معاون سازمان حفاظت محیط زیست کشور با بیان اینکه در توسعه پایدار تولید، اشتغال و معیشت مردم را باید مراقبت کنیم، افزود: این در حالی است که باید از نسل‌های آینده مراقبت کنیم.

حشمتی با اشاره به فعالیت محیط زیست کشور در دولت سیزدهم، بیان کرد: میزان پایش‌های محیط زیست کشور نسبت به دولت‌های گذشته در این دولت، چهار برابر و میزان شناسایی صنایع آلاینده دو برابر ادوار گذشته بوده است.

او افزود: در حوزه خانه‌های محیط زیست، شاهد توسعه مشارکت‌پذیری و عمل‌گرایی هستیم و این خانه بستری مناسب برای خلاقیت و نوآوری هستند.

برچسب ها: لرستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار