کد خبر: ۲۷۹۴۵۲
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۹ 17 August 2016

به گزارش تابناک لرستان ،مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان لرستان گفت: تاریخ شفاهی دفاع مقدس در حال تدوین است.

 مراد روشنی امشب در همایش گرامیداشت روز رزمندگان اظهار کرد: بیان تاریخ شفاهی دفاع مقدس تکلیفی است که همگان باید سهم و نقش خود را این باره و در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه بخشی از خاطرات والدین شهدا، جانبازان سرافراز و آزادگان سربلند استان لرستان در این تاریخ شفاهی گردآوری شده است، افزود: بیان تاریخ شفاهی شهدا و رزمندگان و بیان عرصه‎های سخت دفاع مقدس ضرورتی انکارناپذیر است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان لرستان خاطرنشان کرد: باید با گردآوری و اتمام تاریخ شفاهی دفاع مقدس فرهنگ اسلام ناب محمدی به آیندگان معرفی شود.

روشنی در بخش دیگری از سخنان خود سالروز ورود آزادگان سرافراز به میهن اسلامی را روز پر افتخار ملت رشید ایران اسلامی خواند و بیان کرد: این مردان مرد که در جبهه‎های حق علیه باطل تا آخرین رمق و فشنگ جنگیدند، در دوران اسارت در اردوگاه‎های رژیم بعث عراق اسارت را نه برای خود که به معنای واقعی کلمه برای دشمن معنا کردند.

وی با اشاره به اینکه هر یک از آزادگان سرافراز دفاع مقدس دریای از معرفت و مخزنی از خاطرات تلخ و شیرین هستند، اظهار کرد: قشر جوان و نوجوان امروزی و آیندگان باید از خاطرات آزادگان بهره ببرند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان تبیین کرد: آزادگان سربلند ایران اسلامی در دوران اسارت با تسلط بر نفس و تسلیم نشدن در برابر وعده‎های پوشالی منافقان خود فروخته و سرکردگان آنها جهاد اکبر را معنا کردند.

روشنی، تکریم آزادگان را بر همگان واجب خواند و عنوان کرد: امنیت پایدار و با ثبات امروز ایران اسلامی مرهون مجاهدت‎های رزمندگان اسلام در جبهه های نبرد حق علیه باطل است.

وی ادامه داد: آزادگان مردان مردی هستند که جهاد اصغر و اکبر را پشت سر گذاشتند و با لبیک به رهبر و مقتدای خود در برابر دشمن متجاوز تا بن دندان مسلح ایستادند و پوزه آن را به خاک مالیدند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان لرستان در پایان بروجرد را شهر فرزانگان، علما و فقها خواند و تاکید کرد: وجود علمایی همچون آیت الله بروجردی (ره) مرجع عالیقدر جهان تشیع گواه سابقه فرهنگی و مذهبی این شهرستان است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار