رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران مهریز از آغاز تدوین خاطرات آزادگان این شهرستان خبر داد .
کد خبر: ۲۷۹۴۰۸
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۲ 17 August 2016
به گزارش تابناک یزدرضا خانجانخانی با تبریک روز 26 مردادماه سالروز ورود آزادگان به کشور افزود: در قالب این طرح نسبت به جمع آوری خاطرات دوران اسارت آزادگان شهرستان مهریز توسط این نهاد اقدام می شود.
وی ادامه داد: این خاطرات به مرور تنظیم و در قالب کتاب های متعدد با همکاری نهادهای فرهنگی و تبلیغی چاپ و برای مطالعه در دسترس عموم مردم و بخصوص جوانان قرار می گیرد .
این مسئول به آمار آزادگان مهریزی اشاره و تصریح کرد: 66 آزاده زیر پوشش این نهاد در مهریز هستندکه از این تعداد مسن ترین آزاده 40 ساله در زمان اسارت و جوانترین آزاده نیز در 17سالگی اسیر شده است .
وی ادامه داد: همچنین طولانی ترین زمان اسارت یک آزاده مهریزی 10 سال بوده است که با صبر و مقاومت تمامی مصائب و شکنجه های دشمن بعثی را در مدت اسارت با سربلندی تحمل کرده است.
خانجانخانی گفت: برای تامین رفاه و آسایش آزادگان شهرستان مهریز برنامه های مختلفی در دست اقدام این نهاد است که مهمترین آنها موبوط به بخش های خدمات رفاهی ، وام مسکن ، درمان ، تحصیل فرزندان ، امور فرهنگی ، گردهمایی ، اردویی و اشتغال فرزندان است .
این مسوول در خصوص وضعیت تحصیلی آزادگان این شهرستان ادامه داد: هم اکنون پزشک دو نفر ، کارمند 24 و شغل آزاد 5 نفر هستند که در طول سال فعالیت می کنند .
خانجانخانی مهمترین نیاز آزادگان را شامل دیدار با مسولان کشوری ، برگزاری اردوها و سفرهای زیارتی و برنامه های علمی و تفریحی برای آنها ذکر کرد .
وی یادآور شد: آزادگان سرافراز باید همواره در همه عرصه های فرهنگی ، اجتماعی ، سیاسی ، مذهبی پیشتاز باشند که به امید خدا همچنان محقق خواهد شد .
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان مهریز از برنامه های بزرگداشت هفته آزادگان را دیدار با مسئولان اجرایی ، حضور در نمازجمعه ، برگراری مسابقات فرهنگی ، هنری و ورزشی ، سرکشی به آزادگان و برگزاری همایش ذکر کرد.
خانجانخانی گفت: تکریم آزادگان سرفراز انقلاب اسلامی یک وظیفه بزرگ دینی و انقلابی است و باید مردم و مسئولان همواره قدردان ایثار و فداکاری آنها باشند .
شهرستان مهریز در طول دفاع مقدس 313 شهید به نظام مقدس جمهوری اسلامی تقدیم کرده و با 50 هزار نفر جمعیت در 30 کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار