کد خبر: ۲۷۷۴۵۴
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۹ 14 August 2016
به گزارش تابناک لرستان ،دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان‌ لرستان از جمع آوری معتادان و متکدیان متجاهر از سطح شهرهای این استان ظرف دو ماه آینده خبر داد.

به غلامرضا آقا میرزایی شامگاه شنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهر معمولان اظهار داشت: در چهارمین جلسه شورای هماهنگی استان به ریاست استاندار لرستان مقرر شد خانواده های متکدیان غیر بومی نیز با کمک مددکاران بهزیستی شناسایی و ترتیبی اتخاذ شود تا این متکدیان به استان های خود بازگردانده شوند.

جمع آوری معتادان و متکدیان از سطح شهرهای لرستان طرف دو ماه آینده

وی ابراز امیدواری کرد: با همکاری همه ادارات شهرستان ها و در راس آنها فرمانداری ها بتوان ظرف یک تا دو ماه آینده لرستان را از وجود متکدیان و معتادان متجاهر پاک کرد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان‌ لرستان گفت: آموزش پرورش پلدختر با اداره کل آموزش و پرورش و کمیته پیشگیری شهرستان پلدختر پا به پای کمیته فرهنگی پیشگیری استان طرح مقابله با اعتیاد دانش آموزان مقطع متوسطه را در دستور کار قرار دهند.

آقا میرزایی افزود: برنامه های پیشگیری به گونه ای باید باشد که به بهترین شکل ممکن بدون تاخیر و در موعد مقرر  در ابتدای سال تحصیلی ۹۶-۹۵ برگزار شوند.

وی با بیان اینکه شهرستان پلدختر یکی از شهرستان های پاک از نظر اعتیاد و مواد مخدر است گفت: با توجه به اینکه یکی از مصوبات شورای هماهنگی استان شناسایی، جمع آوری و ساماندهی معتادان  متجاهر  و متکدیان است در شهرستان پلدختر نیز باید این امر در دستور کار این شورا قرار گیرد.

موثر ترین راه مبارزه با مواد مخدر آگاهی بخشی است

فرماندار پلدختر نیز در این جلسه بهترین راه مبارزه با مواد مخدر را استفاده از نیروهای مردمی با رویکرد اجتماعی دانست و گفت: مبارزه با مواد مخدر و مضرات آن برای خانواده ها باید در راستای محافظت از خانواده و فرزندان فرهنگ سازی شود.

نورالدین درمنان موثر ترین راه مبارزه با مواد مخدر را آگاهی بخشی دانست و افزود: برای تحقق این امر باید برای آموزش خانواده ها در سطح شهرستان کارگاهها و کلاس های آموزشی برگزار شود چرا که پیشگیری مقدم بر درمان است.

امام جمعه معمولان نیز در این جلسه گفت: دشمن می خواهد با ترویج مواد مخدر و  ضربه زدن به  بنیان خانواده ها اراده جوانان ما را سست کند تا بتواند با تکیه بر منابع خدادادی کشورهای اسلامی به اهداف خود دست یابد و در این مسیر تمام امکانات و ابزارها را به کارمی گیرد.

حجت الاسلام احمد حکیمی گیلانی افزود: در رابطه با مبارزه با مواد مخدر همه دستگاهها با عزم جدی فرهنگ سازی کنند و در این ارستا باید خرده فروشان سطح شهر معمولان جمع آوری شوند.

انهدام ۳ باند تهیه و توزیع مواد مخدر در پلدختر

فرمانده انتظامی پلدختر نیز در ادامه این جلسه به اجرای طرح پاکسازی محلات آلوده اشاره کرد و گفت: ۵۸ طرح پاکسازی و ارتقا امنیت اجتماعی طی سالجاری در این شهرستان اجرا شده که سال گذشته این تعداد ۱۱ طرح بوده است.

وی افزود: طی چهار ماه ابتدای سال جاری ۹ قاچاقچی در سطح شهرستان دستگیر شده اند که این تعداد در مدت مشابه سال گذشته ۶ مورد بوده است.

فرمانده انتظامی پلدختر گفت: تعداد معتادان جمع آوری شده از سطح شهرستان سال گذشته ۱۳۵ نفر که امسال این تعداد به ۴۰۹ نفر رسیده است.

سرهنگ عبدالوند افزود: امسال سه باند تهیه و توزیع مواد مخدر در سطح شهرستان متلاشی شده که این تعداد در مدت مشابه سال گذشته یک مورد بوده است.

وی به نتیجه دستگیری معتادان سطح شهرستان پلدختر اشاره کرد و گفت: دستگیری معتادان در سطح شهرستان موجب کاهش ۳۰ درصدی سرقت در پلدختر شده است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار