مدیرکل حمل‌ و نقل و پایانه‌های استان فارس گفت: اداره کل حمل‌ و نقل و پایانه‌های استان فارس با جابجایی سالانه بیش از 25 میلیون تن کالا رتبه نخست را در بین سایر استان‌ها به خود اختصاص داده است.
کد خبر: ۲۷۴۳۱۰
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۷ 08 August 2016
تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:احمد خواست‌خدایی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: توجه به حمل‌ و نقل زیربنای داخلی توسعه که حلقه واسطه تولید و مصرف در شرایط کنونی است موجب روان شدن توسعه و همچنین عرضه سریع‌تر محصولات تولیدی به بازار هدف می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در استان فارس 231 شرکت حمل بار، 45 هزار ناوگان باری و 55 هزار راننده حرفه‌ای حدود 40 درصد حمل بار را درون‌استانی و 60 درصد برون‌استانی را برعهده دارند و بخشی از حمل بار استان‌های هرمزگان و بوشهر را حمل می‌کنند.

این مسئول ادامه داد: 112 شرکت مسافربری، 4 هزار و 600 ناوگان مسافربری شامل اتوبوس، مینی‌بوس و خودرو و نیز 11 هزار راننده حرفه‌ای سالانه 13 میلیون نفر را جابجا می‌کند که از این تعداد 30 درصد برون‌شهری و 70 درصد درون‌استانی هستند.

خواست‌خدایی بیان داشت: از هزار و 800 دوربین ثبت تخلفات در کشور 90 دستگاه با اعتباری افزون بر 140 میلیارد ریال در استان فارس نصب شده و همچنین نصب دوربین ثبت تخلفات در سه محور شیراز ـ اصفهان، شیراز ـ سپیدان و شیراز ـ سروستان از جمله فعالیت‌های این اداره کل است.

وی اضافه کرد: آغاز عملیات اجرایی پاسگاه پلیس راه در محور خنج در هفته دولت سال جاری و نیز پاسگاه پلیس راه نورآباد با 25 میلیارد ریال ونیز بهره‌برداری از سه پاسگاه دیگر در محورها شیراز سپیدان، شیراز اصفهان و محمور کازرون هر کدام با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 250 میلیون تومان تا پایان سال جاری از دیگر اقدام‌های انجام شده است.

مدیرکل حمل‌ و نقل و پایانه‌های استان فارس ابراز داشت: کسب موافقت اصولی احداث 99 مجتمع رفاهی که از این تعداد 31 مجتمع در فازهای یک و دو به بهره‌برداری رسیده است و 25 مجتمع دیگر در حال ساخت و مابقی در حال استعلام بوده و همچنین درصدد احداث سه مجتمع تا پایان سال در محور لار به بندرعباس به نام شهید مغنیه هستیم.

خواست‌خدایی با اشاره به سهم فارس از حمل کالای کشور و رتبه نخست این استان، اظهار داشت: اجرای طرح ساماندهی وانت‌بارهای جاده‌ای، تداوم اجرای پیمایش سوخت ناوگان حمل‌ و نقل جاده‌ای، مباحث مرتبط در حوزه نوسازی ناوگان، برپایی دومین کنفرانس بین‌المللی «آی.تی.اس» و اهمیت هوشمندسازی فعالیت‌ها و عملکردها در زمستان سال جاری و نیز واگذاری حوزه راهداری از ادارات کل راه و شهرسازی به ادارات کل حمل‌ونقل و پایانه‌های فارس از دیگر برنامه‌های در دست اجرا است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار