معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل محیط زیست استان یزد از ایجاد شکارگاه‌های اختصاصی در مناطق مختلف استان یزد خبر داد.
کد خبر: ۲۵۸۳۰۵
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۸ 11 July 2016

به گزارش تابناک یزد،محمدرضا ذوالفقاری،  در جلسه برنامه ریزی تهیه و تدوین اطلس طبیعی و فرهنگی شهرستان میبد در فرمانداری این شهرستان اظهار داشت: محیط زیست طی چند دهه گذشته از آسیب‌های جدی شکارچیان در امان نمانده و به نظر می‌رسد برای حفظ گونه‌های جانوری لازم است منطقه‌ای خاص و محدود در اختیار شکارچیان قرار گیرد.

وی تصریح کرد: تلاش شده برای حفظ محیط زیست از دست شکارچیان غیرمجاز و توسعه صنعت گردشگری به ویژه گردشگری طبیعی، شکارگاه‌های اختصاصی در مناطق مختلف استان یزد ایجاد شود.

ذوالفقاری بیان کرد: این اقدام اکنون در چند منطقه محدود در استان یزد انجام شده و نتایج خوبی نیز به دنبال داشته است و به زودی در دیگر مناطق استان که وضعیت مناسبی داشته باشند، اجرایی می‌شود.

معاون محیط زیست استان یزد با بیان اینکه گونه‌های گیاهی و جانوری تابلوی طبیعی از خلقت هستند، افزود: این گونه‌ها هزاران سال است که در جهان زندگی می‌کنند و باید هزاران سال دیگر نیز تکثیر شوند تا همه نسل‌ها از این نمادهای خلقت بهره‌مند شوند.

ذوالفقاری با اشاره به تلاش‌های انجام شده در شهرستان میبد برای تهیه اطلس سیمای طبیعی و فرهنگی این شهرستان اظهار داشت: محیط زیست نیز در این راستا از هیچ تلاش و همراهی دریغ نخواهد کرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار