برخی اشتباه احمدی نژاد در سفر همدان را به یاد آورده‌اند که گفته بود «کشور انگلیس جزیره ای کوچولوست در غرب آفریقا‌» و آورده‌اند: پیش بینی آن مرد محقق شد و لابد می روند غرب آفریقا!
کد خبر: ۲۵۰۸۶۶
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۰۵:۴۵ 25 June 2016
درپی رأی 52درصدی مردم بریتانیا به خروج از اتحادیه اروپا در قبال 48 درصدی که به ماندن و ادامه عضویت رأی دادند،کاربران خوش ذوق ایرانی شبکه های اجتماعی در همان ساعات اولیه از این سوژه لطیفه ساخته و در فضای مجازی منتشر کرده اند.

لطیفه هایی که از یک سو نشان دهنده قریحه ایرانیان است و ازجانب دیگر ازنگاه و تحلیل و علاقه سیاسی هم میهنان خصوصا جوانان حکایت می کند.

به گزارش تابناک یزد ، بیش از همه این لطیفه منتشر شده که پس از اعلام نتیجه (رأی به خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا) ترکیه گفته است: 

« من بیام؟! من بیام؟!» - اشاره ای طعنه آمیز به سال ها تلاش و آرزوی دولت های مختلف در ترکیه برای عضویت در اتحادیه اروپایی که هنوز به نتیجه نرسیده است.

لطیفه دیگر هم این است: 

« با خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، پیش بینی محمود احمدی نژاد محقق شد! او در دوران ریاست جمهوری و در سفر استانی به همدان گفته بود: کشور انگلیس، یک جزیره کوچولوست در غرب آفریقا! و حالا که از اتحادیه اروپایی می خواهند خارج شوند لابد می روند به غرب آفریقا!»

در برخی از گروه‌های تلگرامی نیز جوان‌ترها این پیام را گذاشته‌اند: « نمی‌شود ما هم از خاورمیانه خارج شویم؟!» - با توجه به جنگ و ناآرامی پیوسته در منطقه.

اعلام استعفای کامرون (نخست وزیر بریتانیا) که خواستار ماندن در اتحادیه اروپا بود نیز اسباب شگفتی و لطیفه سازی شده و پرسیده اند: «یعنی واقعا رأی مردم این قدر اهمیت دارد؟!»

عصرایران
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار