مديرکل ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري استان يزد از تلاش اين اداره‌كل براي حفظ شأن و منزلت اماکن مذهبي و به خصوص مساجد و زيارتگاه‌ها در هنگام بازديد گردشگران خبر داد.
کد خبر: ۲۴۷۸۳۵
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۹ 18 June 2016
به گزارش «تابناک یزد»، «محمدمهدي شرافت» در نخستین جلسه شوراي امر به معروف و نهي از منکر اداره‌کل ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري استان كه با حضور اعضاي شوراي استان در محل اين اداره‌کل برگزار شد، به بيان گوشه‌اي از اقدامات صورت گرفته در خصوص حفظ حريم و حرمت اماکن تاريخي _ مذهبي توسط گردشگران داخلي و خارجي پرداخت.

وي اظهار كرد: اين اداره‌کل آمادگي دارد تا با هماهنگي شوراي امر به معروف و نهي از منکر استان، جلساتي را ترتيب دهد تا ضمن راهنمايي کارکنان، از راهنمايان گردشگري استان نيز دعوت به عمل آيد و آنان با مفاهيم مربوطه آشنا شوند.

شرافت خاطرنشان كرد: راهنمايان گردشگري مي‌توانند پس از اين‌که در اين زمينه‌ها توجيه شدند و آموزش ديدند، مفاهيم را به تورها به خصوص تورهاي خارجي منتقل كنند.

اين مقام مسئول با اشاره به تهيه دستورالعملي براي مراکز ديني و فرهنگي، تصريح کرد: با توجيه شدن راهنمايان گردشگري و به‌دنبال آن توجيه شدن گردشگران، شأن و منزلت اماکن مذهبي و به‌خصوص مساجد و زيارتگاه‌ها حفظ خواهد شد.

شرافت خاطرنشان کرد: تهيه بروشورهايي در راستاي معرفي مشاهير  استان يزد، آرامگاه‌ها و زيارتگاه‌ها هم‌چنين معرفي آداب و رسوم مردم يزد در دستور کار اين اداره‌کل قرار خواهد گرفت.

مدير کل ميراث‌فرهنگي استان افزود: فرم‌هاي نظرسنجي محرمانه نيز طراحي و پياده‌سازي خواهد شد که هر گردشگر نظر خود را ثبت كرده و اين نظريات تنها در اختيار مسئولان قرار گيرد تا آنها بتوانند در بهبود روند خدمترساني تلاش كنند.

 ساماندهي اماکن اقامتي از طريق همکاري ميراث فرهنگي، مأموران انتظامي و شوراي امر به معروف و نهي از منکر از ديگر مواردي بود که در اين جلسه مطرح و بحث و بررسي شد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار