مدیرکل اطلاعات فارس گفت: این استان یکی از استان های دارای بالاترین ضریب امنیتی در سطح کشور است که طی سالهای اخیر نیز با تلاش های صورت گرفته روند امنیت،آرامش و ثبات حاکم بر استان با لطف خداوند و با همکاری و همدلی اعضای شورای تامین استان سیر صعودی داشته و فضای امن حاکم بر استان فارس در برگزاری انتخابات اخیر کاملا مشهود بوده و انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در کمال آرامش و بدون تنش یا مساله سوء امنیتی برگزار شد.
کد خبر: ۲۳۴۰۰۹
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۵ 23 May 2016



تابناک فارس به نقل از ایرنا:وی یکشنبه بمناسبت نیمه شعبان ولادت حضرت قائم (عج) و روز سربازان گمنام آن امام عصر افزود :استان فارس با مساحتی معادل 122هزار و 608کیلومترمربع در جایگاه چهارمین استان بزرگ کشور دارای ویژگی های منحصر به فردی است که آن را از بسیاری جهات ممتاز و متمایز ساخته است و فارس دارای اقوام و فرهنگ های مختلف و متنوعی است که در سرتاسر این استان پهناور گسترده شده اند.
این مقام امنیتی فارس ادامه داد : از سوی دیگر همجواری با استان های مرزی، وجود زیرساخت های حساس و حیاتی، شرایط ویژه علمی و دانشگاهی، تضارب اندیشه ها و آراء سیاسی، سبب ایجاد شرایط خاص برای استان فارس شده که همواره در کانون توجه توطئه چینی عناصر ضد انقلاب، دشمنان خارجی و سرویس های جاسوسی بیگانه قرار گرفته است.
مدیرکل اطلاعات فارس تصریح کرد: به رغم تلاش مستمر صورت گرفته از سوی دشمنان نظام و سرویس های اطلاعاتی بیگانه برای ایجاد ناامنی، خرابکاری، اختلافات سیاسی، مذهبی و قومی یا جریان سازی در این استان، سربازان گمنام امام زمان (عج) در اداره کل اطلاعات استان فارس با اشراف و اقتدار اطلاعاتی، کوچکترین تحرکات دشمن در عرصه های مختلف را مورد رصد و رهگیری اطلاعاتی قرار داده و با تلاش شبانه روزی، تاکنون موفق به کشف و خنثی سازی انواع اقدامات خصمانه دشمن در این استان شده اند.

**شرع ، قانون و اخلاق منشور اقدام و عمل سربازان گمنام (عج)
مدیرکل اطلاعات استان فارس گفت : آنچه که تاکنون موجب کارآمدی و تأثیرگذاری دستگاه اطلاعاتی شده در وهله نخست پیروی کامل کارکنان این نهاد از خط مشی تعیین شده از سوی مقام معظم رهبری یعنی اقدام بر اساس «شرع ، قانون و اخلاق» است.
وی افزود: معظم له همواره با تاکید بر اینکه از هیچ عمل خلاف شرع و خلاف قانون در داخل وزارت اطلاعات دفاع نخواهند کرد، بطور مکرر کارکنان وزارت اطلاعات را به پیروی از شرع و قانون توصیه فرموده و یکی از آفات دستگاه های مهم و موثر از جمله دستگاه وزارت اطلاعات را نادیده گرفته شدن «قانون» دانسته اند.
مدیرکل اطلاعات ادامه داد: با این رهنمود وزارت اطلاعات در انجام کلیه وظایف و مأموریت ها، خود را متعهد به رعایت سه اصل اساسی: «شرع»، «قانون» و « اخلاق»دانسته و می داند..
وی اضافه کرد: با در نظر گرفتن این سه رکن اساسی است که در حال حاضر وزارت اطلاعات ج.ا.ا در عین صلابت و اقتدار، نهادی متشرع، قانون مدار و اخلاق محور است که این سه عامل سبب تمایز آن با تمامی دستگاه¬های اطلاعاتی در دنیا شده ، علاوه بر این وزارت اطلاعات تشکیلاتی کاملا مستقل با نگاه ملی و حاکمیتی است که وظیفه اش دیده بانی از کل نظام است و وابستگی به هیچ حزب ، گروه یا جریان سیاسی ندارد بلکه بنا به فرموده مقام عظمای ولایت وزارت اطلاعات مال همه نظام است .
مقام معظم رهبری اولین نیاز تشکیلات اطلاعاتی را «اعتماد مردم به دستگاه اطلاعات» دانسته اند؛ معظم له همواره تشکیلات اطلاعاتی را به جلب اعتماد مردم و بهره گیری از این ظرفیت عظیم، توصیه فرموده اند و آن را زمینه ساز حمایت مردم از تشکیلات اطلاعاتی و احساس مسئولیت عمومی مردم نسبت به تحرکات دشمن و به عنوان «عامل موفقیت دستگاه اطلاعاتی» برشمرده اند.
وزارت اطلاعات هم که نهادی مردمی و برخاسته از میان مردم است به موازات تلاش برای جلب اعتماد عمومی (به عنوان مهمترین سرمایه دستگاه اطلاعاتی)، صیانت و حراست از سرمایه های انسانی و تأمین امنیت عمومی کشور را به عنوان یکی از مأموریت های مهم و اساسی خود مورد توجه ویژه قرار داده که این تلاش های شبانه روزی و مجاهدت های خاموش در عین گمنامی از چشمان تیزبین مردم فهیم و انقلابی کشور دور نمانده و سبب جلب اعتماد عمومی و محبوبیت روزافزون تشکیلات اطلاعاتی در بین مردم شده است.
در حال حاضر وزارت اطلاعات ج.ا.ا یکی از محبوبترین و مردمی ترین دستگاههای اطلاعاتی در دنیا است که از جایگاه و پایگاه مستحکمی در بین مردم برخوردار است که این موضوع صرفاً یک ادعا نیست و نظرسنجی¬های صورت گرفته، مؤید اعتماد مردم نسبت به خدمتگزاران خود، در دستگاه اطلاعاتی کشور است.

**تحقق اقتصاد مقاومتی تهدیدها را به فرصت تبدیل می کند
وی نیز در خصوص نقش اداره اطلاعات در زمینه سازی تحقق اقتصاد مقاومتی با فرازی از مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی اظهار داشت :معظم له در دیدار با دانشجویان اظهار فرمودند: اقتصاد مقاومتی یعنی آن اقتصادی که در زیر فشار، در شرایط تحریم در شرایط دشمنی ها و خصومت های شدید می تواند تعیین کننده رشد و شکوفایی کشور باشد.
مدیرکل اطلاعات فارس ادامه داد : از نگاه حکیمانه مقام معظم رهبری اقتصاد مقاومتی در تقابل با اقتصاد وابسته و مصرف گرا است، هدف نهایی از اقتصاد مقاومتی تبدیل تهدید تحریم ها و فشارها به فرصت رشد و شکوفایی اقتصادی از طریق تکیه بر توانمندی های داخلی و بومی سازی اقتصاد است و از آنجا که یکی از وظایف دستگاه اطلاعاتی کشور پیش بینی، آینده پژوهی و تبدیل تهدیدها به فرصت است بخشی از مسئولیت تحقق این شعار برعهده وزارت اطلاعات خواهد بود.
وی با اشاره به اینکه رشد و شکوفایی اقتصادی در درجه نخست نیازمند وجود ثبات و امنیت است؛ ناامنی و بی ثباتی اجتماعی، اقتصادی و سیاسی سبب فرار سرمایه های انسانی و مالی از کشور خواهد شد از تامین امنیت به عنوان اولین وظیفه دستگاه اطلاعاتی برای تحقق شعار امسال نام برد.
مدیرکل اطلاعات فارس از مبازره با مفاسد اقتصادی، رشوه و ویژه خواری به عنوان دومین وظیفه وزارت اطلاعات در تحقق بخشیدن به شعار امسال یاد کرد و اضافه کرد: مبارزه با فساد همیشه از توصیه های مؤکد مقام معظم رهبری به وزارت اطلاعات بوده و ایشان مبارزه با مفاسد اقتصادی را از وظایف اصلی وزارت برشمرده اند که اجر معنوی آن کمتر از جهاد با دشمن مهاجم مسلح نیست؛ ایشان تاکید فرموده اند که در امر مبارزه با فساد نباید هیچ تبعیضی دیده شود و با فساد در هر جا و هر مسند باید برخورد یکسان صورت گیرد.
وی ادامه داد: دستگاه اطلاعاتی با فرمانبرداری از امر رهبر انقلاب مبارزه با فساد را به عنوان اولین شرط و مهمترین عامل بسترساز تحقق اقتصاد مقاومتی، در سرلوحه اقدامات خود برای تحقق بخشیدن به شعار امسال، در دستور کار قرار داده است و این رویه در سال های گذشته نیز به جدیت پی گیری شده است و مصداق آن کیس های متعددی است که اداره کل اطلاعات فارس در موضوعات زمین خواری و مفاسد اقتصادی با آن برخورد و متهمین را به مراجع قضایی معرفی نموده است.

** مبارزه با پروژه نفوذ همواره مورد توجه جدی سربازان گمنام است

مدیرکل اطلاعات فارس در این ارتباط گفت : رهبر معظم انقلاب با اشراف همه جانبه بر مسائل داخلی و خارجی و نگاه تیزبین خود در طول سال های گذشته همواره مساله نفوذ را به عنوان یک تهدید جدی مورد تاکید قرار داده اند و در بیانات خود اشاره فرمودند که هدف از نفوذ عوض کردن محاسبات در ذهن مسئولان است تا فکر مسئول و اراده مسئول در مشت دشمن قرار گیرد و زمانی که این اتفاق در کشور رخ دهد بنابر فرموده ایشان، مسئول کشور همان تصمیمی را می گیرد که خواست دشمن است.
وی ادامه داد: معظم له مساله نفوذ را مساله فرا جناحی می دانند و به جناح های سیاسی کشور تأکید فرمودند که یکدیگر را در این خصوص متهم نکنند.
به گفته مدیرکل اطلاعات فارس نظام سلطه و در رأس آن آمریکا در طول 37 سال گذشته انواع راهها برای براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را آزموده اند که انواع توطئه های آنها از اقدام نظامی و ترور گرفته تا انقلاب مخملی و براندازی نرم، فشارهای اقتصادی و تحریم های به اصطلاح فلج کننده در سایه رهبری حکیمانه امام راحل و مقام معظم رهبری خنثی شده اما پروژه نفوذ به عنوان حربه دشمن برای ایجاد انحراف در آرمانهای انقلاب اسلامی ایران در دستورکار دشمن بوده و هست.
این مقام امنیتی در استان فارس هدف از پروژه نفوذ اضمحلال و استحاله جمهوری اسلامی ایران از درون، تغییر ماهیت و هویت انقلاب اسلامی ایران ، شکستن قبح ارتباط با دشمن و گره زدن سرنوشت و آینده کشور و مردم به عدم مبارزه با زیاده خواهی آمریکا و نهایتاً سازش و تسلیم در مقابل سیاست های این کشور است که البته این آرزوهایی دست نایافتنی برای دشمن است.
وی بیانات مقام معظم رهبری در خصوص پروژه نفوذ را دقیقاً منطبق بر یافته های وزارت اطلاعات در خصوص اهداف و برنامه های پنهان دشمن برای پیاده سازی این پروژه در کشور دانست که در سایه توجهات حضرت ولی عصر(عج) و با رهبری خردمندانه و حکیمانه مقام معظم رهبری و هوشیاری سربازان گمنام امام زمان (عج) سرشاخه های این جریان در کشور مورد شناسایی قرار گرفته و این توطئه نیز مانند سایر اقدامات خصمانه دشمن در 37 سال گذشته خنثی خواهد شد و مبارزه با این پروژه به طور مستمر از سوی وزارت اطلاعات و در استان از سوی این اداره کل ادامه خواهد داشت .

** مجاهدت های خاموش سربازان گمنام امام زمان(عج ) ایران را به منطقه باثبات خاورمیانه تبدیل کرده است
مدیرکل اطلاعات فارس همچنین در خصوص بحران سوریه و شکل گیری داعش گفت : در نخستین روزهای ورود گروههای تروریستی به سوریه و شروع بحران در این کشور، شاید کمتر کسی انتظار برافروخته شدن آتش این ناامنی تا قلب اروپا را داشت.
وی ادامه داد: کشورهای غربی بی خبر از اینکه روزی هدف حملات گروه های تروریستی مورد حمایت خود در سوریه قرار خواهند گرفت با هدف سرنگونی نظام سیاسی سوریه از هیچ کمکی برای تقویت و تجهیز تروریست ها دریغ نکردند و حتی به هشدارهای جمهوری اسلامی ایران نیز در این مورد توجه نکردند.
وی ادامه داد: در حالی که تروریست های داعش در طول چند سال اخیر توانمندی خود را برای سازماندهی عملیات های تروریستی و خرابکاری در اقصی نقاط دنیا به رخ کشیده و به لحاظ ایدئولوژیک نیز ایران و تشیع را اولین و مهمترین دشمن خود فرض نموده و تمامی امکانات خود را برای ایجاد ناامنی در کشور به کار گرفته اند و به رغم اینکه کشور ج.ا.ا به لحاظ قرار گرفتن در همسایگی عراق، افغانستان، ترکیه و پاکستان هدفی در دسترس برای گروههای تروریستی محسوب می شد اما حضور پرقدرت اطلاعاتی ایران در منطقه و مجاهدتهای خاموش سربازان گمنام امام زمان (عج) و بویژه برخورد با عناصر داعش در داخل و خارج از کشور در کنار رشادت ها و اقدامات وصف ناپذیر ارگان ها و نهادهای نظامی سبب گردید ایران به یکی از باثبات ترین کشورهای منطقه بدل گردد.
وی به فرازی از سخنان حضرت امیرالمومین علی (ع) در خطبه 27 نهج البلاغه که می فرمایند: «به خدا قسم هیچ ملتی در خانه اش مورد حمله قرار نگرفت مگر اینکه ذلیل و خوار شد» اظهار داشت : این سخن گهربار امیرالمؤمنین سرلوحه اقدامات وزارت اطلاعات در دفاع از تمامیت ارضی و امنیت ملی کشور جمهوری اسلامی ایران قرار گرفته و دستگاه اطلاعاتی، دفاع از حریم امنیت کشور را محدود به مرزهای خود ندانسته و تلاش می کند تروریست¬ها را بیرون از مرزهای خود و در خانه آنها زمین گیر نماید.
مدیرکل اطلاعات استان فارس از مردم متدین ، انقلابی و ولایتمدار فارس که در تمامی دشواری ها به عنوان اجزاء سازمان اطلاعات هشتاد میلیونی ، فرزندان خود را در وزارت اطلاعات یاری می کنند قدردانی کرد .
وی همچنین از ز نماینده معزز ولی فقیه در استان و امام جمعه شیراز ، استاندار و ریاست محترم شورای تامین استان و دستگاه قضایی استان و همچنین از ائمه جمعه و فرمانداران محترم سراسر استان نیز به خاطر تمام همراهی ها تشکر کرد.
همچنین از جامعه اطلاعاتی استان ، سپاه پاسداران سرافراز ، نیروی انتظامی قهرمان ، ارتش دلاور و حفاظت اطلاعات ها که همیشه همراه و همدل و همسنگران ما در مجاهدت های خاموش هستند و از حراست های دستگاه های مختلف که به عنوان بازوان وزارت اطلاعات در پاسداری از نظام و حقوق مردم در حال تلاشند قدردانی کرد.
مدیرکل اطلاعات فارس در خاتمه همچنین ضمن قدردانی از تلاش گران عرصه رسانه استان فارس تصریح کرد : بدون شک اهتمام و مساعدت دست اندرکاران عرصه مطبوعات و رسانه در انعکاس بموقع فعالیت ها و اقدامات خادمان کشور و ملت در دستگاه اطلاعاتی، نقش بسزایی در تنویر افکار عمومی و تقویت اعتماد مردمی نسبت به وزارت اطلاعات خواهد داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار