به گزارش تابناک
یزد،محسن صادقيان گفت : اداره كل
راه و شهرسازي استان يزد در راستاي تحقق شعار سال برنامه اجرايي مناسبي را
براي بالا بردن كيفيت ساخت راهها و كاهش هزينه هاي اجرايي عمليات راهسازي
به عنوان مهمترين گام ها براي اقدام و عمل در اقتصاد مقاومتي مد نظر قرار
داده است .
وي افزود: در اين برنامه از علوم جديد و فناوري هاي نوين در
زمينه ساخت و توسعه راههاي استان استفاده مي كنيم كه يكي از اين برنامه ها
اجراي عمليات قطعه آخر يزد بافق با استفاده از فناوري تثبيت لايه هاي
زيرسازي و روسازي راه است.
اين مسئول ادامه داد: قطعه آخر طرح يزد –
بافق به طول 43 كيلومتر هم اكنون پنج پيمانكار دارد كه سه پيمانكار آن
فعال است و با توجه به شرايط مالي از سمت بافق، يكي از پيمانكاران بطول پنج
كيلومتر در مرحله زير لايه آسفالت است و در آينده نزديك عمليات اجراي
آسفالت شروع مي شود.
صادقيان تصريح كرد: در قطعه بعدي ، پيمانكار اداره
كل با يك روش نوين در حال تثبيت لايه هاي نهايي با سيمان است كه اين فناوري
جديد در حوزه راهسازي موجب افزايش كيفيت و طول عمر راه ها خواهد شد.
وي
اضافه كرد: در اين روش علاوه بر كاهش لايه هاي اساس روسازي ، ضخامت آسفالت
نيز كاهش خواهد يافت و موجب كاهش 30 درصدي هزينه هاي اجرايي طرح خواهد شد.
به گفته اين مسئول ، اين روش براي يزد با توجه به بارندگي هاي كم و وجود كارخانه آسفالت در استان هم توجيه فني و اقتصادي دارد.
صادقيان
يادآور شد: براي اجراي اقتصاد مقاومتي در زمينه راهسازي بگونه اي عمل كنيم
كه كيفيت ساخت راه ها را افزايش داده و از طرفي هزينه هاي اجرايي ساخت راه
ها را كاهش دهيم كه يكي از اين فناوري ها روش تثبيت لايه هاي زيرسازي و
روسازي راه با سيمان است.
مدير ساخت و توسعه راههاي اداره كل راه و
شهرسازي استان يزد تاكيد كرد: اين روش جديد هم باعث افزايش طول عمر مفيد و
افزايش كيفيت راه ها مي شود.
استان يزد در طول راههاي بين شهري در
جايگاه 12 و راههاي شرياني رتبه 10 كشور قرار دارد و طول بزرگراههاي هم
اكنون 653 كيلومتر رسيده و راههاي روستايي آسفالته 2175 كيلومتر است .