مدير ساخت و توسعه راههاي اداره كل راه و شهرسازي استان يزد اعلام كرد: در راستاي اقدام و عمل در اقتصاد مقاومتي با استفاده از فناوري هاي جديد در ساخت راههاي استان ، 30 درصد در هزينه هاي اجرايي كاهش داشته است.
کد خبر: ۲۲۸۰۶۴
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۴ 11 May 2016

به گزارش تابناک یزد،محسن صادقيان  گفت : اداره كل راه و شهرسازي استان يزد در راستاي تحقق شعار سال برنامه اجرايي مناسبي را براي بالا بردن كيفيت ساخت راهها و كاهش هزينه هاي اجرايي عمليات راهسازي به عنوان مهمترين گام ها براي اقدام و عمل در اقتصاد مقاومتي مد نظر قرار داده است .

وي افزود: در اين برنامه از علوم جديد و فناوري هاي نوين در زمينه ساخت و توسعه راههاي استان استفاده مي كنيم كه يكي از اين برنامه ها اجراي عمليات قطعه آخر يزد بافق با استفاده از فناوري تثبيت لايه هاي زيرسازي و روسازي راه است.
اين مسئول ادامه داد: قطعه آخر طرح يزد – بافق به طول 43 كيلومتر هم اكنون پنج پيمانكار دارد كه سه پيمانكار آن فعال است و با توجه به شرايط مالي از سمت بافق، يكي از پيمانكاران بطول پنج كيلومتر در مرحله زير لايه آسفالت است و در آينده نزديك عمليات اجراي آسفالت شروع مي شود.
صادقيان تصريح كرد: در قطعه بعدي ، پيمانكار اداره كل با يك روش نوين در حال تثبيت لايه هاي نهايي با سيمان است كه اين فناوري جديد در حوزه راهسازي موجب افزايش كيفيت و طول عمر راه ها خواهد شد.
وي اضافه كرد: در اين روش علاوه بر كاهش لايه هاي اساس روسازي ، ضخامت آسفالت نيز كاهش خواهد يافت و موجب كاهش 30 درصدي هزينه هاي اجرايي طرح خواهد شد.
به گفته اين مسئول ، اين روش براي يزد با توجه به بارندگي هاي كم و وجود كارخانه آسفالت در استان هم توجيه فني و اقتصادي دارد.
صادقيان يادآور شد: براي اجراي اقتصاد مقاومتي در زمينه راهسازي بگونه اي عمل كنيم كه كيفيت ساخت راه ها را افزايش داده و از طرفي هزينه هاي اجرايي ساخت راه ها را كاهش دهيم كه يكي از اين فناوري ها روش تثبيت لايه هاي زيرسازي و روسازي راه با سيمان است.
مدير ساخت و توسعه راههاي اداره كل راه و شهرسازي استان يزد تاكيد كرد: اين روش جديد هم باعث افزايش طول عمر مفيد و افزايش كيفيت راه ها مي شود.
استان يزد در طول راههاي بين شهري در جايگاه 12 و راههاي شرياني رتبه 10 كشور قرار دارد و طول بزرگراههاي هم اكنون 653 كيلومتر رسيده و راههاي روستايي آسفالته 2175 كيلومتر است .
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار