دبیر ستاد اقامه نماز دانشگاه پیام نور استان یزد با اشاره به تلاقی زمان امتحانات دانشگاه ها با نماز ظهر گفت: دانشگاه ها در زمان بندی برگزاری امتحانات بازنگری کنند.
کد خبر: ۲۲۷۸۲
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۲ 14 April 2015

به گزارش تابناک یزد، حجت الاسلام سید مهدی صدرالساداتی، ظهر امروز در گردهمایی دبیران ستاد اقامه نماز ادارات استان یزد اظهار داشت: نحوه زمان بندی امتحانات که البته از تهران و دانشگاه های مرکز تعیین می شود، سبب شده تا در ایام امتحانات پایان ترم، نمازجماعت و اول وقت عملا در دانشگاه ها تعطیل شود.

وی همچنین از تلاقی زمان حرکت قطارها و هواپیماها حتی در شهرهای مذهبی با زمان نماز نیز انتقاد کرد و افزود: گرچه این مشکل از مبدا یزد برطرف شده اما در بسیاری از پروازها، امکان اقامه نماز اول وقت و جماعت نیست ضمن اینکه در برخی پروازهای طولانی، نمازهای صبح قضا می شود.

دبیر ستاد اقامه نماز آموزش و پرورش استان یزد نیز در این گردهمایی از عدم واریز سرانه نماز مدارس این استان انتقاد کرد.

احمد صدری با بیان اینکه مدارس برای برگزاری برنامه ‌های جنبی و فراهم کردن زمینه ‌های جذب دانش‌ آموزان به نماز جماعت نیاز به بودجه دارند، عنوان کرد: به ازای هر دانش ‌آموز سه هزار تومان به عنوان سرانه نماز به مدارس پرداخت می ‌شد تا صرف زیباسازی نمازخانه، برگزاری مسابقات نماز و تهیه جوایز و غیره شود اما مدتی است که این سرانه واریز نشده و مدارس با کمبودهایی مواجه هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: در حال حاضر هزار و ۴۰۰ آموزشگاه در سطح استان یزد فعالیت می‌ کنند که نماز جماعت نیمی از این مدارس توسط روحانیون اقامه می ‌شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار یزد نیز در این جلسه با اظهار تاسف از اینکه در برخی ادارات در وقت نماز، کار بهانه عدم حضور کارکنان ادارات برای اقامه نماز اول وقت و جماعت می ‌شود، تصریح کرد: باید توجه داشت که نماز به همه کارها و همه جلسات مهم اداری ارجحیت دارد و همه مدیران و کارکنان ادارات باید این مهم را مدنظر قرار دهند.

عباسعلی رضایی از مسئولان برگزاری جلسات خواست تا زمان‌بندی جلسات را به نحوی انجام دهند که تداخلی میان زمان برگزاری جلسه و زمان اقامه نمازجماعت و اول وقت نباشد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار