کد خبر: ۲۲۴۳۱۳
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۹ 04 May 2016
 به گزارش تابناک یزد،رئیس بسیج سازندگی استان یزد از پرداخت ۱۱ میلیارد تومان تسهیلات به طرحهای اقتصاد مقاومتی بسیجیان در یزد خبر داد.

میرقانعی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان یزد با اشاره به اینکه برگزاری اردوهای جهادی یکی از برنامه های بسیج سازندگی در طول سال به ویژه در ایام تابستان است، اظهار داشت: در سال گذشته 39 دوره اردوی جهادی دانشجویی با حضور 613 نفر برگزار شد.

وی ادامه داد: این اردوها در زمینه های مختلف با حضور دانشجویان علاقه مند در روستاهای محروم و کم برخوردار استان برگزار شد.

رئیس بسیج سازندگی استان یزد با تاکید بر اینکه یکی دیگر از اقدامات بسیج سازندگی برگزاری اردوهای یک روزه محلات است، گفت: در این اردوها، ظرفیت جوانان برای رفع مشکلات محله ها استفاده می‌شود.

وی به ایجاد بیمارستانهای صحرایی توسط اقشار بسیج اشاره کرد و گفت: به همت بسیج استان یزد 4 مورد بیمارستان صحرایی ثابت در استان یزد، یک مورد در هرمزگان و یک مورد در اربیل عراق انجام شده است.

میرقانعی با تاکید بر اینکه در بیمارستانهای صحرایی ایجاد شده بالغ بر 15 هزار و 700 ویزیت پزشکان تخصصی و فوق تخصص انجام شده، گفت: فعالیتهای صورت گرفته در این مراکز صحرایی خوب و مناسب بوده است.

رئیس بسیج سازندگی استان یزد در ارتباط با اقدامات این قشر از بسیج یزد در زمینه اقتصاد مقاومتی، گفت: آموزشهای فنی و حرفه‌ای به ویژه آموزشهای مرتبط با برخی عرصه‌های مرتبط با امنیت غذایی مردم در 23 دوره برگزار شد و بالغ بر 3 هزار نفر از این کلاسها بهره‌مند شدند.

وی با بیان این مطلب که سال 95 پایگاه‌های طرح بسیج کشاورزی در سطح روستاها ایجاد می‌شود، گفت: اقتصاد مقاومتی در دو مقوله کلی برنامه‌ریزی شده که در مقوله اول بنا همچون آیین نامه ابلاغی که بیشتر بر بحث گفتمان‌سازی تاکید دارد.

میرقنعی افزود: این موضوع شامل هم برگزاری برخی از نشستها بوده که این مقوله و موضوع معرفی و بین مردم روشنگری صورت گیرد، در این زمینه یکی از مهمترین مواردی که در نظر گرفته شده بحث تبیین نوع و سبک زندگی و مصرف درست است.

رئیس بسیج سازندگی استان یزد میزان تسهیلات پرداختی به طرح های اقتصادی و خودفکایی بسیجیان را در سال گذشته حدود 11 میلیارد تومان دانست و گفت: هرچند در تولید گوشت سفید مازاد بر نیاز داریم و صادر کننده هستیم اما تولید مرغ بومی در یزد از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

وی بیان کرد: 28 واحد تولید قارچ خوراکی با ظرفیت تولید 114 تن در سال، 17 واحد محصولات گلخانه‌ای با ظرفیت بالغ بر 180 تن، 26 واحد زنبور عسل با ظرفیت حدود 55 تن عسل، 231 واحد دام سبک و سنگین، 8 واحد تولید کبک و بلدرچین با ظرفیت 12 تن در سال، 5  واحد شترمرغ با ظرفیت 730 کیلوگرم تولید و  21 واحد تولیدی زعفران با تولید تقریبی 27 کیلوگرم  از جمله اقداماتی است که در سال گذشته انجام شده است.

رئیس بسیج سازندگی استان یزد ادامه داد: استان یزد سومین تولید کننده زعفران کشور در زمینه میزان تولید و رتبه‌های برتر کشور در زمینه کیفیت زعفران را دارد،  اما فله فروشی این محصول مشکلات زیادی را برای تولید کنندگان به همراه دارد.

وی با تایکد بر اینکه معرفی الگوهای موفق در زمینه تولید و صادرات و موارد مختلف دیگر در زمینه اقتصاد مقاومتی از جمله برنامه های بسیج سازندگی یزد است، گفت: کارگاه‌های آموزشی یک روزه با موضوعهای مختلف از جمله حداکثر بهره‌وری استفاده از منابع آب و خاک در یزد برگزار شد.

میرقانعی بیان  کرد: یزد در زمینه تولید روناس رتبه اول کشور، کبک و بلدرچین رتبه اول و در بسیاری از موارد دیگر از جمله تولیدات گلخانه‌ای رتبه‌های برتر کشور را به خود اختصاص داده است.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار