تجليل از استاد شيرازي "پيشكسوت عرصه عكاسي"+تصاوير
تابناك اصفهان:‌ به همت مرکز خلاقیت و نوآوری شهرداری اصفهان و در قالب برنامه «آیین سپاسگزاری شهر خلاق» از استاد اصغر شیرازی، پیشکسوت عکاسان رسانه‌ای اصفهان تجلیل به عمل آمد.
کد خبر: ۲۲۴۱۶۸
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۷ 04 May 2016

تابناك اصفهان: در رسمی زیبا و دلنشین که شهردار اصفهان آن را برای امسال بنا نهاده و به دیدار و تجلیل از هنرمندان و پیشکسوتان عرصه فرهنگ و هنر می‌رود تا بخشی از ریشه‌های درخت تنومند نصف‌جهان که در اعصار مختلف تاریخ بر دوش هنرمندان چیره‌دست اصفهانی بوده، از دل خاک مهجوریت بیرون بکشد و با زدودن غبار مظلومیت و بی‌اعتنایی باز به آنها اعتبار و اعتماد هدیه کند و به آنها بگوید که مدیر شهر تنها به فکر ساخت اتوبان و خیابان و فلان کوچه نیست؛ که اگر شما از خودگذشتگان در این شهر نبودید اصفهان دیگر نصفی از جهان نبود و با همین اندک خدمت در مقابل این بزرگان استوار کند ریشه‌های فرهنگ و هنر این سرزمین را و بگستراند این مرام قدردانی و عزت را در سراسر کشور.


در دهمین برنامه آیین سپاسگزاری شهر خلاق این بار قرعه تجلیل از ستارگان آسمان بی‌انتهای هنرمندان اصفهان به نام «اصغر شیرازی» خورد، عکاس هنرمندی که هنوز با عشق و علاقه دوربین آنالوگ خود را به دست می‌گیرد و در محافل و مجالس با همان احترام همیشگی به بزرگ و کوچک، لحظه‌های گذران عمر را از دریچه دوربینش ثبت می‌کند.

فردی که 77 سال از عمر با عزتش را سپری کرده و از همان دوران جوانی با به دست گرفتن دوربین عکاسی لحظه‌های مهمی را ثبت و در دل تاریخ ماندگار کرده است، از تصویر اصفهان و مردمان باصفایش.


بام ارگ جهان‌نما محل تجلیل شیرازی دوست داشتنی شد تا در میان مردم و همکاران رسانه‌ایش در یک غروب زیبای اردیبهشتی داستان زندگیش را مرور کند و در پس خاطرات تلخ و شیرین سال‌ها فعالیت هنری در کنج ذهنش، گاهی قطره‌ای باران از دیدگانش به نشان احترام و مشارکت در این خوشحالی از دیدگانش فرو ریزد.

استاد شیرازی با همان لبخند همیشگی و متانت و احترام به گرمی دست شهردار را فشرد و در کنارش نشست تا آواز زندگینامه پر از فراز و نشیبش را بخوانند و همان تکه کلام همیشگی‌اش را که «خدا حفظتان کند» به زبان آورد و از سوی شهرداری که برای تمام چهره‌های این شهر احترام زیادی قائل است، در میان تشویق دوستان و همکارانش مورد تجلیل قرار گرفت.

هر چند اصغر شیرازی خود را هنوز قابل تجلیل نمی‌داند و می‌گوید هستند هنوز از من بزرگتر که بنده شاگردی آنها را می‌کنم و خدا همه ما را عاقبت به خیر کند.

این عکاس هنرمند همیشه به ما یاد داد وارد دنياى هنر شدن كار سختى نيست اما محبوب و ماندگار ماندن سخت است و از آن سخت‌تر به اسطوره و نماد تبديل شدن.





منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار