تابناک: گرد و غبارها در شهر اصفهان تا روز سه شنبه نیز افزایش می یابد چراکه وزش باد در روز دوشنبه همراه با گرد و خاک خواهد بود.
کد خبر: ۲۲۰۸۷
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۷ 12 April 2015
به گزارش تابناک اصفهان، با ورود موج دوباره گرد و غبار به مناطق جنوبی کشور حالا دامنه های این موج استان های غربی و جنوب غربی از جمله استان اصفهان را نیز در برگرفته است.

اصفهان از عصر روز گذشته همزمان با افزایش محسوس دما در این شهر، با افزایش گرد و غبار نیز روبرو بوده و این وضعیت به گونه ای است که گرد و غبار به وضوح از ابتدای صبح تا عصر در این شهر مشاهده می شود.

این وضعیت به گفته سازمان هواشناسی کشور و پیش بینی ماهواره های هواشناسی تا فردا عصر نیز ادامه دارد و احتمال می رود گرد و غباری که دو روز است نصف جهان را احاطه کرده است با وزش احتمالی باد روز دوشنبه و باران احتمالی روز سه شنبه از شهر خارج شود.

البته این سازمان هواشناسی اصفهان، اعلام کرده است که گرد و غبارها در شهر اصفهان تا روز سه شنبه نیز افزایش می یابد چراکه وزش باد در روز دوشنبه همراه با گرد و خاک خواهد بود .

غبارآلودگی آسمان اصفهان در حالی از ابتدای هفته تا کنون قابل مشاهده است که همین قابل مشاهده بودن گرد و غبارها قطعا وضعیت حساسی را برای گروه های در معرض خطر مانند خردسالان و بیماران قلبی و تنفسی ایجاد کرده و خواهد کرد اما متاسفانه هشدار های لازم در خصوص به راه افتادن موج دوباره گرد و غبار در شهرهای جنوبی و جنوب غربی در کشور از سوی مسئولان به این گروه ها از طریق رسانه ها به خوبی اعلام نشده است.

با وجود این شرایط، شهر اصفهان که طی این روزها در معرض وزش شدید باد همراه با گرد و غبار قرار دارد، به دلیل جاری شدن زاینده رود در این ایام، شانس بیشتری را برای در امان ماندن از بادهای فرسایشی که کانون های گرد و غبار اصفهان را تهدید می کند، دارد.

البته این شانس شامل تمامی کانون های گرد و غبار اصفهان نمی شود و تنها کانون های در مسیر یا در انتهای زاینده رود را شامل می شود و می توان امیدوار بود تا بارش رحمت الهی سایه سنگین گرد و خاک را از آسمان شهر بردارد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار