در پی سیل و آبگرفتگی‌ها در خراسان رضوی روی داد؛
استاندار خراسان رضوي در حالي از اقدامات مسئولان در زمينه مديريت بحران قدرداني كرد كه تنها چند روز بارندگي كافي بود تا موجي از نگراني و نارضايتي در بين مردم به علت عدم مديريت صحيح اين پديده آسماني ايجاد و خیابان‌های شهر مشهد به «ونیز» شبیه شود!
کد خبر: ۲۱۵۵۸۹
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۱ 22 April 2016
به گزارش تابناك رضوي، عليرضا رشيديان در نشست شوراي هماهنگي مديريت بحران استان،  با قدرداني از اقدامات دستگاه هاي اجرايي استان در مديريت بارندگي هاي اخير براي كاهش خسارات احتمالي آن، گفت: با اقدام به‌موقع در پاكسازي بستر و حريم رودخانه كشف رود و ايمن سازي مسيل ها، صدمات تا حدود زيادي كاهش يافت.
 
وي با تاكيد بر لزوم مديريت صحيح روان‌ابها از طريق اجراي طرحهاي آبخوانداري و آبخيزداري تصريح كرد: با جمع آوري مناسب آبهاي ناشي از بارندگي مي توان به روند بهبود ذخاير آبهاي زيرزميني كمك كرد.
 
وي با بيان اينكه حدود 35 درصد از اراضي استان در مناطق سيل خيز واقع شده، اظهار كرد: با اتخاذ اقدامات پيشگيرانه و توسعه فضاي سبز مي توان خسارت ها را تا حدود زيادي كاهش داد.
 
رشيديان با اشاره به قطع آب برخي از مناطق مسكوني شهر مشهد در روزهاي گذشته، گفت: توسعه زيرساخت ها و انجام فعاليت هاي لازم براي بهبود ساختارهاي مهندسي با هدف كاهش فشار به شهروندان قبل از بروز بحران ضروري است.
 
وي بر لزوم مديريت ترافيك و امنيت شهر در مواقع بحران، استفاده از كمك هاي نيروهاي مسلح در صورت نياز، تجهيز بناها در مقابل خطرات، شناسايي نقاط حادثه خيز در اثر سيلاب ها و تهيه شيوه نامه لازم براي كاهش سوانح در آنها، نظارت بر شبكه آب و فاضلاب شهري و جمع آوري مناسب پسابها، ارائه كمك به خانواده هاي مددجوي بهزيستي و كميته امداد، كه بر اثر بارندگي ها دچار خسارت شده اند، و شناسايي و احصاي مشكلات مربوط به رفع آبگرفتگي معابر تاكيد كرد.
 
استاندار خراسان رضوي، دستگاه هاي اجرايي را موظف كرد تا با مستندسازي اقدامات خود در روزهاي گذشته و ارسال آن براي ستاد مديريت بحران زمينه را براي شناسايي نقاط ضعف و رفع آنها فراهم كنند.
 
مديركل مديريت بحران استانداري خراسان رضوي نيز در اين جلسه گفت: از اول فروردين امسال تاكنون 65 ميلي متر بارندگي در استان صورت گرفته كه اين ميزان معادل 31 درصد ميانگين بلندمدت است.
 
حجت علي شايانفر با بيان اينكه در مشهد طي 24 ساعته گذشته 14 ميلي متر باران باريده، افزود: با اين ميزان بارندگي تاكنون 31 درصد حجم سدهاي موجود پر شده است.
 
وي با تاكيد بر لزوم مديريت يك پارچه بحران هاي احتمالي در مناطق شهري، اظهار داشت: شيوه نامه تشكيل ستاد مديريت بحران توسط وزارت كشور به شهرداري مشهد ابلاغ شده كه با اجرايي شدن آن زمينه بهبود عملكردها تا حدود زيادي افزايش مي يابد.
 
گفتنی است از جمله نکات مبهم در روزهای اخیر وضعیت مبهم پرداخت خسارت آسیب‌دیدگان حوادث اخیر و نیز بیمه دام و طیور و اماکن روستاییان عزیز است که می طلبد به صورت ویژه مورد پیگیری و در دستور کار قرار گیرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار