رئیس حوزه هنری خراسان رضوی گفت: اجرای تئاتر به‌صورت مشترک در خراسان رضوی و شمالی با موضوع شهدای غواص از جمله برنامه‌های هفته هنر انقلاب است.
کد خبر: ۲۰۷۹۵۱
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۹ 07 April 2016
به گزارش تابناك رضوي ، سید جواد رفائی ظهر امروز در يك نشست خبری ضمن اشاره به اینکه در چند سال اخیر روز  20 فروردین ، هم‌زمان با شهادت شهید آوینی هنرمند انقلابی به‌عنوان هفته هنر انقلاب اسلامی نام‌گذاری شده است، اظهار کرد: متأسفانه با وجود اینکه بیش از 37 سال از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد اما تنها چند سال است که هفته هنر انقلاب اسلامی نام‌گذاری شده که این امر مظلومیت این نوع هنر را بیان می‌کند.
وي با اشاره به اینکه شهید آوینی در مسیر فعالیت‌های انقلابی بسیار صبر و یقین داشت، بیان کرد: امروز هنرمندان به‌ویژه جوانان باید در راستای فعالیت‌های هنری انقلابی تربیت شوند و بیشتر فعالیت کنند.
رفائی در ارتباط با برنامه‌های هفته هنر انقلاب اسلامی در خراسان رضوی افزود: زیارت حرم مطهر رضوی، غبارروبی از مزار شهدا در حرم مطهر رضوی با حضور هنرمندان انقلابی، دیدار با امام‌جمعه مشهد و استاندار، برگزاری شب‌شعر انقلاب اسلامی با همکاری آموزش‌وپرورش خراسان رضوی، کارگاه تخصصی نقاشی در روستای ابرده، برگزاری نمایشگاه عکس در استانداری، اجرای برنامه در برخی مساجد با مشارکت شهرداری مشهد و برگزاری نمایشگاه کتاب در سینما آفریقا از جمله برنامه‌های این هفته است.
بر گزاري نشستي تخصصی با عنوان فرصت‌ها و آسیب‌ها
رئیس حوزه هنری خراسان رضوی با تأکید بر اینکه 20 فروردین با عنوان رسانه نیز نام‌گذاری شده است، بیان کرد: نشست تخصصی با عنوان فرصت‌ها و آسیب‌ها یکشنبه آینده در حوزه هنری خراسان رضوی با همکاری بسیج رسانه کشور برگزار می‌شود.
وی گفت: اجرای تئاتر به‌صورت مشترک در خراسان رضوی و شمالی از جمله دیگر برنامه‌های این هفته است به‌طوری‌که در مشهد نمایشی از خراسان شمالی و در بجنورد نیز تئاتری از مشهد اجرا می‌شود که این نمایش با موضوع شهدای غواص است.
رفائی تأکید کرد: نشست تخصصی مستند دفاع مقدس نیز در این هفته برگزار می‌شود و علاوه بر این در جلسه برداشت کوتاه هفته هنر انقلاب اسلامی نیز آثاری با این موضوع اکران می‌شود.
رئیس حوزه هنری خراسان رضوی با اشاره به اینکه نخستین پاتوق هنرمندان تئاتر نیز از یکشنبه هفته آینده در حوزه هنری خراسان رضوی برگزار می‌شود، یادآور شد: در طول سال فعالیت‌های بسیاری در عرصه هنر انقلاب اسلامی توسط هنرمندان حوزه هنری خراسان رضوی انجام می‌شود که در این هفته برخی از آنها به نمایش گذاشته می‌شود.
رئیس حوزه هنری خراسان رضوی در ارتباط با فعالیت‌های سینمایی مشهد بیان کرد: نوروز 95 پردیس سینما هویزه روزانه 40 تا 60 میلیون تومان فروش داشت و شهروندان مشهدی استقبال خوبی از سینما در نوروز امسال داشتند.
رفائی افزود: در راستای حمایت از فیلم‌سازان یکی از فیلم‌های بلند استانی در مشهد امسال ساخته می‌شود تا هنرمندان برای ساخت فیلم بلند در مشهد ترغیب شوند و این در حالی است که 50 درصد از بودجه آن را حوزه هنری کشور تأمین می‌کند

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار