نریمانی:
اصفهان- رئیس اتحادیه هتل داران اصفهان گفت: اصفهان ظرفیت بالایی در گردشگری روستایی دارد.
کد خبر: ۲۰۳۲۵
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۲ 08 April 2015
به گزارش تابناک به نقل از مهر، مهدی نریمانی اظهار داشت: با توجه به وجود چهار فصل در استان اصفهان که امتیاز ویژه‌ای است، می توان پذیرای گردشگران مختلفی شد.

وی بیان داشت: در استانی که ۲۳ شهرستان مختلف دارد و هر کدام از ظرفیت‌های بکر و طبیعی دارد بنابراین به خوبی می‌توان با برنامه‌ریزی دقیق بحث گردشگری روستایی را ایجاد کرد.

رئیس اتحادیه هتل داران استان اصفهان خاطرنشان کرد: اصفهان جزء ۱۰ شهر با جاذبه های تاریخی در دنیا است که این آثار باستانی نه تنها در شهر اصفهان بلکه در کل استان پراکنده است و به خوبی می توان از این ظرفیت ها برای توسعه گردشگری روستایی استفاده برد.

وی اعلام کرد: توسعه گردشگری روستایی در اصفهان ضمن اینکه سبب رونق اقتصادی در حوزه روستایی شود عامل بازگشت بسیاری از روستائیان به زادگاه خود می‌شود.

نریمانی خاطرنشان کرد: در وضعیت کنونی که صنعت گردشگری در دنیا روبه گسترش است نباید گردشگری را صرفا در شهرها متمرکز کرد بلکه باید زمینه سرمایه‌گذاری را در روستاها فراهم ساخت.

وی در خصوص رزرو هتل ها نیز در شش ماه اول امسال گفت: در حال حاضر درخواست برای رزرو هتلها وجود دارد اما تا زمانی که این شش ماه تمام نشود نمی توان در این خصوص اظهار نظر کرد.

رئیس اتحادیه هتل داران اصفهان خاطرنشان کرد: به عنوان مثال قبل از نوروز با این تفکر که هتل ها در ایام نوروز رزرو کامل است با توجه به خیل ورود گردشگران، خانه های مسافر و مدارس جایگزین آن شدند که در برخی شب ها ظرفیت هتل ها بین ۱۰ تا ۳۰ درصد خالی مانده است.

وی گفت: با توجه به اینکه تور و شرایط ورود گردشگر تا دقایق آخر هم قابل تغییر است بنابراین تا شش ماه امسال را طی نکنیم نمی توان در خصوص ظرفیت پر و خالی بودن هتل ها سخن گفت.

نریمانی افزود: در طول این شش ماه مناسبت های مختلفی از جمله گلاب گیری در اردیبهشت ماه و هفته نکوداشت اصفهان و غیره وجود دارد که احتمال می رود گردشگران زیادی به استان سفر کنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار