نوروز امسال؛
تابناک: استاندار اصفهان گفت: از 25 اسفند سال گذشته تا 15 فروردین امسال، 13 میلیون تردد در راههای اصلی اصفهان انجام شد که نسبت به سال گذشته دو درصد کاهش نشان می دهد.
کد خبر: ۲۰۰۳۵
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۷ 07 April 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، رسول زرگرپور عصر سه شنبه بعد از جلسه کمیته های 10 گانه ستاد هماهنگی خدمات سفر استان، در جمع خبرنگاران افزود: استان اصفهان از لحاظ جاذبه های طبیعی، میراثی و تاریخی و محل های دیدنی مورد استقبال مردم ایران است.

وی اظهارکرد: نزدیک به دو میلیون و 700 هزار مسافر نیز برای دیدن این استان وارد اصفهان شدند که 70 درصد آنها از شهر اصفهان و بقیه سایر شهرستانهای استان دیدن کردند.

استاندار اصفهان با بیان اینکه از این تعداد دو میلیون و 200 هزار نفر در شهر اصفهان و شهرستانهای دیگر اسکان داده شدند، گفت: بعد از شهرستان اصفهان شهرستانهای کاشان، نطنز و خورو بیابانک میهمانان بیشتری داشتند.

وی گفت: 10 درصد از مسافران نوروزی در هتل ها، 38 درصد در خانه های استیجاری و 33درصد در مدارس و مراکز آموزش و پرورش و دانشگاهها اسکان داده شدند.

زرگرپور با بیان اینکه در مجموع تعداد تصادفات در استان اصفهان نسبت به سالهای گذشته 16 درصد کاهش یافت، افزود: متاسفانه تعداد فوتی های حوادث رانندگی برون شهری همانند سال قبل 34 نفر بود.

استاندار اصفهان گفت: امسال اولین بار چهار نرم افزار حمل و نقل عمومی، ارزیابی و گزارش گردشگر، پرتال ستاد و مکان های دیدنی برای مسافران تهیه و ارائه شد که 600 هزار نفر از این نرم افزارها استفاده کردند.

زرگرپور اظهار کرد: بر اساس ارزیابی که صورت گرفت، بیش از 90 درصد از مسافران از امنیت و آرامش، بالندگی و مهمان نوازی مردم اصفهان تشکر و اشاره کردند که سالهای بعد نیز به اصفهان خواهند آمد.

استاندار اصفهان با اشاره به وضعیت هوای خوب اصفهان و بارش های بهاری گفت: در لطافت بهاری، مسافران بیشتری از اصفهان و رودخانه زاینده رود دیدن کردند.

وی گفت: نزدیک به دو میلیون نفر نیز از جاذبه های تاریخی و گردشگری اصفهان دیدن کردند و در روز حدود 250 هزار نفر وارد میدان امام خمینی شهر اصفهان می شدند.

استاندار اصفهان با بیان اینکه نقاط ضعفی نیز در نوروز وجود داشت، افزود: از رسانه ها به خصوص صدا و سیما به خاطر اطلاع رسانی که صورت گرفت تشکر می کنم.

وی اظهار کرد: با خدمات رسانی بیش از 25 دستگاه با حدود 50 هزار نیرو در مدت 20 روز ، اصفهان در مجموع نمره خوبی در پذیرایی از مسافران نوروزی خواهد گرفت.

وی همچنین از سفر بیش از 12 هزار نفر از مردم استان اصفهان در قالب کاروان راهیان نور به مناطق عملیاتی دفاع مقدس خبر داد و افزود: این تعداد نسبت به سال قبل رشد 12 درصدی داشت.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار