«رجب طیب اردوغان» رییس جمهوری ترکیه، دقایقی پیش در مجموعه فرهنگی- تاریخی سعدآباد مورد استقبال رسمی دکتر حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت.
کد خبر: ۱۹۸۰۸
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۰ 07 April 2015
استقبال رسمی رییس جمهوری از اردوغانبه گزارش تابناک یزد، مذاکرات دوجانبه، نشست هیات های عالی رتبه و شورای عالی روابط ایران و ترکیه به ریاست روسای جمهوری دوکشور و امضای اسناد همکاری، از جمله برنامه های این سفر است.

روحانی و اردوغان پس از پخش سرود ملی دو کشور از یگان تشریفات مستقر در محل برگزاری مراسم استقبال رسمی، سان دیدند و قرار است پس از برگزاری این مراسم روسای جمهوری ایران و ترکیه وارد مذاکرات دو جانبه شوند.

اردوغان در صدر هیاتی عالی رتبه وارد تهران شد و در بدو ورود به فرودگاه مهرآباد مورد استقبال «محمود واعظی» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات قرار گرفت.

این سفر یک روزه به دعوت رسمی حجت الاسلام و المسلمین «حسن روحانی» رییس جمهوری اسلامی ایران انجام شده است.

روز شنبه هفته جاری یک بیانیه مشترک مطبوعاتی در تهران و آنکارا در آستانه این سفر منتشر شد که در آن عنوان شده بود، «طی این سفر دو رییس جمهوری و وزرای دو کشور ملاقات و مذاکره خواهند داشت و قرار است دیدار اردوغان با رهبر معظم انقلاب نیز تنظیم شود.»

این بیانیه مطبوعاتی همچنین اشاره داشت که «دومین نشست مشترک شورای عالی همکاری دو کشور با حضور وزرای ایران و ترکیه برگزار می شود. طی این دیدار، تمامی ابعاد روابط دو جانبه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ترکیه مرور شده و درباره موضوعات منطقه ای و بین المللی تبادل نظر خواهد شد».

نخستین نشست شورای عالی همکاری های راهبردی دو کشور در جریان سفر خرداد ماه سال گذشته روحانی به آنکارا برگزار شده بود.

«ابراهیم کالین» سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه روز گذشته گفت: در جریان سفر یک روزه اردوغان به تهران چند سند همکاری بین ایران و ترکیه امضا می شود.

وی افزود: اردوغان در زمینه روابط دوجانبه و برخی تحولات خاورمیانه به ویژه رویدادهای سوریه، عراق و یمن با مقامات عالی ایران گفت وگو می کند.

سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه در ارزیابی منافع ترکیه از حصول تفاهم سیاسی بین ایران و غرب، گفت: توافق نهایی بین ایران و غرب که منجر به لغو تحریم ها خواهد شد، فرصت های جدیدی برای ایران، منطقه و ترکیه است؛ چراکه ترکیه به عنوان کشور همسایه شریک تجاری مهمی برای ایران بوده و تهران تامین کننده بخش مهمی از انرژی آنکارا است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار