فرودگاه شهید صدوقی تنها فرودگاه بین‌المللی استان یزد است که این روزها مسئولان تلاش می‌کنند پرواز‌های خارجی را در آن افزایش دهند.
کد خبر: ۱۹۴۵۴۰
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۲ 08 March 2016
به گزارش تابناک یزد، فرودگاه شهید صدوقی تنها فرودگاه بین‌المللی استان یزد است که این روزها مسئولان تلاش می‌کنند پرواز‌های خارجی را در آن افزایش دهند.
مدیر کل فرودگاه‌های استان می‌گوید: ظرفیت برای برقراری پروازهای خارجی در فرودگاه شهید صدوقی فراهم است اما دایر کردن این پروازها به تقاضای مسافران بستگی دارد.
«سعدالله وطن‌خواه» درباره برقراری پروازهای خارجی و سیاحتی در فرودگاه شهید صدوقی یزد می‌افزاید: منتظر اعلام نظر شرکت‌های هواپیمایی برای برقراری پرواز دبی در ایام تعطیلات نوروزی هستیم.
به گفته وی، احتمال دارد با برقراری پروازهای خارجی در ایام نوروز، شرکت‌های هواپیمایی به تداوم و برقراری منظم پروازهای خارجی ترغیب شوند.
وطن‌خواه می‌گوید: با توجه به لغو تحریم‌هاو افزایش ورود هواپیما به کشور، افزایش جهشی پروازهای فرودگاه شهید صدوقی دور از انتظار نیست.

جابه جایی630 هزار مسافر
مدیر کل فرودگاه شهید صدوقی با بیان این‌که فرودگاه استان از جایگاه خوبی در کشور برخوردار است، ادامه می‌دهد: سالانه 630 هزار مسافر ازطریق فرودگاه یزد جابه‌جا می‌شوند که امسال عملکرد جابه‌جایی مسافر فرودگاه17/7 درصد افزایش یافته است.
وی با بیان این‌که فرودگاه شهید صدوقی از نظر پروازهای داخلی در رتبه هشتم کشور قرار دارد، اضافه می‌کند: با توجه به برقراری پروازهای حج فرودگاه از این حیث هم در رتبه نهم قرار دارد.

تملک زمین
وطن‌خواه از افزوده‌شدن 250 هکتار زمین به محدوده فرودگاه شهید صدوقی خبر می‌دهد و می‌افزاید: باند موجود فرودگاه برای پروازهای فعلی کافی است اما با توجه به توسعه شهری، 250 هکتار زمین برای اجرای طرح توسعه فرودگاه تملک شده است.
وی اظهار می‌کند: برای اجرای طرح توسعه در راستای اجرای طرح آمایش فرودگاه‌های کشور، اراضی کنار فرودگاه خریداری شد تا در آینده برای توسعه باند فرودگاه استفاده شود.
مدیر کل فرودگاه‌های استان می‌افزاید: اجرای طرح توسعه به افزایش پروازهای فرودگاه بستگی دارد چرا که احداث باند در صورتی توجیه اقتصادی خواهد داشت که تعداد پروازها افزایش یابد. از این رو اجرای طرح توسعه برای حداقل 10‌سال آینده پیش بینی شده است.

بازنگری در زیرساخت‌های فرودگاه

مدیرعامل یکی از شرکت‌های مسافربری استان نیز با اشاره به مذاکراتی که برای افزایش پروازهای داخلی و برقراری پروازهای خارجی در فرودگاه شهید صدوقی یزد انجام شده است، بازنگری در زیرساخت‌های فرودگاه را لازم می‌داند.
«بابک نمازی» می‌افزاید: مذاکراتی برای برقراری پروازهای خارجی به مقصد دبی و ترکیه در فرودگاه شهید صدوقی یزد انجام شده است اما باید توجه کرد که افزایش پروازها به ویژه پروازهای خارجی، به زیرساخت‌هایی از جمله سالن ترانزیت مناسب و کانتر بلیت نیاز دارد.
وی ادامه می‌دهد: زیرساخت‌های فرودگاه شهید صدوقی برای پروازهای فعلی کافی است اما با توجه به این‌که امیدواریم در سال آینده بتوانیم روزانه 15‌پرواز را در فرودگاه شهید صدوقی یزد برقرار کنیم، زیرساخت‌های نرم افزاری و سخت افزاری فرودگاه باید ارتقا یابد.
نمازی تاکید می‌کند: با وارد کردن هواپیما و افزایش ناوگان هوایی کشور، یکی از فرودگاه‌هایی که برای افزایش پرواز مورد توجه کشور است، فرودگاه یزد است از این رو می‌توان با تقویت زیرساخت‌های فرودگاهی، بهره‌برداری مناسبی از این فرصت داشت.

استقبال شهروندان

نمازی درباره برقراری پروازهای خارجی در فرودگاه شهید صدوقی نیز می‌گوید: هنوز اطمینان کاملی بابت تکمیل ظرفیت هواپیماها از سوی شهروندان یزدی وجود ندارد اما در یک سال گذشته 2 نشست با شرکت‌های هواپیمایی ترکیه برگزار و مسیر پروازی تعیین شده است. مدیر عامل شرکت هواپیمایی در استان ادامه می‌دهد: حتی پرواز از یزد به ترکیه و سپس به کشورهای اروپایی و آمریکایی نیز تعریف شده اما لازم است که ثابت شود مورد استقبال مسافران قرار می‌گیرد.
وی درباره برقراری پرواز دبی نیز می‌گوید: در گذشته شهروندان یزدی مقیم کویت بسیار بودند که از پروازهای این مسیر استقبال می‌کردند اما الان مقیم کویت نداریم. از این رو پیش بینی می‌شود این مسیر چندان مورد استقبال قرار نگیرد. با این حال رایزنی‌هایی برای برقراری این پرواز انجام شده است.
نمازی ادامه می‌دهد: ظرفیت‌های سیاحتی و گردشگری دبی باعث شده که برقراری پرواز در این مسیر را با جدیت دنبال کنیم اما هنوز به نتیجه مطلوبی نرسیده‌ایم.
مدیر عامل یکی از شرکت‌های هواپیمایی استان اظهار می‌کند: برقراری پرواز به مقصد دبی نیازمند برقراری پرواز چارتر است که هزینه آن سنگین است و مقرون به صرفه نیست. از این رو تا زمانی که از تعداد مسافران اطمینان حاصل نشود، نمی‌شود پرواز این مسیر را چارتر کرد.

افزایش پروازهای داخلی

نمازی به تلاش‌های صورت گرفته برای افزایش پروازهای داخلی اشاره می‌کند و می‌گوید: از ابتدای بهمن ماه امسال هفته‌ای 3 پرواز به مقصد بندرعباس، 2 پرواز به مقصد کیش و 8‌پرواز به مقصد تهران به پروازهای استان اضافه شده است.
وی با بیان این‌که در پروازهای داخلی استان کاستی وجود ندارد، می‌افزاید: مسیرهای جدیدی که برای پروازهای داخلی در استان دنبال شده است، چابهار، زاهدان و شیراز هستند که مسیر چابهار با جدیت بیشتری دنبال می‌شود.
این مدیر عامل شرکت هواپیمایی اضافه می‌کند: این مسیر با توجه به تقاضایی که برای سفرهای درمانی به استان وجود دارد، بازدهی اقتصادی خواهد داشت اما باید دو طرف مسیر را ارزیابی کرد تا پرواز با دو سر سود برقرار شود.
همشهری یزد، وی از افزایش پروازهای مشهد در سال آینده خبر می‌دهد و می‌افزاید: در حال حاضر پروازهای فرودگاه شهید صدوقی به مقاصد مختلف از جمله تهران، کیش، قشم، بندرعباس و اهواز برقرار است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار