مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب شهری استان کرمانشاه گفت: در روزهای پایانی اسفند، سرانه مصرف آب در کرمانشاه به 240 لیتر در شبانه روز می‌رسد.
کد خبر: ۱۹۲۴۳۹
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۲ 05 March 2016
مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب شهری استان کرمانشاه گفت: در روزهای پایانی اسفند، سرانه مصرف آب در کرمانشاه به 240 لیتر در شبانه روز می‌رسد.

علی حسین مرادی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه کرمانشاه، با بیان اینکه مصرف آب در استان کرمانشاه دو مرحله پیک مصرف دارد، اظهار گرد: یک مرحله در فصل تابستان و همزمان با گرمای هوا و استفاده از کولرهای آبی و ورود ریزگردها رخ می‌دهد و مرحله دوم  در روزهای پایانی سال است.

وی ادامه داد: بر اساس سنت دیرینه خانه تکانی عید، مصرف آب مشترکین در روزهای پایانی سال خصوصا از 10 اسفند به بعد بسیار بیشتر می‌شود.

مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب شهری استان کرمانشاه معتقد است، در این روزها سرانه مصرف آب در استان کرمانشاه به 240 لیتر در شبانه روز هم می‌رسد.

مرادی سرانه مصرف آب در روزهای دیگر را حدود 180 لیتر در شبانه روز نفر عنوان کرد و افزود: کرمانشاه از استان‌های پرمصرف آب است، زیرا میانگین مصرف آب در نقاط دیگر کشور 150 لیتر در شبانه روز است.

وی خاطرنشان کرد: شست و شو خصوصا شستن فرش و موکت بیشترین هدررفت آب را ایجاد می‌کند.

مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب شهری استان کرمانشاه اظهار کرد: البته از وقتی که قالیشویی‌ها فعالیت خودر ا شروع کرده‌اند و زندگی مردم ماشینی شده، مصرف آب نسبت به روزهای پایانی سال در سالیان قبل کمتر شده، اما هنوز هم بالا است.

مرادی به مردم توصیه کرد برای جلوگیری از هدررفت آب حتما فرش و موکت خود را برای شست و شو به قالیشویی‌ها بسپارند و به علاوه هنگام شست و شو از سطل آب استفاده کنند و شیر آب را باز نگذارند.

وی اظهار کرد: توصیه دیگر ما به مردم این است که خانه تکانی و شست و شو را فقط به این چند روز موکول نکنند و به تدریج در طول سال کارهای تمیزی و شست و شوی منزل خود را انجام دهند.

به گفته این مسئول، هم اکنون در استان کرمانشاه بیش از 360 هزار مشترک آب وجود دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار