انش‌آموزان مدارس استان البرز، در روز جشن نیکوکای هدایای نقدی و غیرنقدی خود را طبق هماهنگی‌های به عمل آمده با آموزش و پرورش به مدارس تحویل می‌دهند و در اسرع وقت این کمک‌ها بین دانش‌آموزان توزیع می‌شود.
کد خبر: ۱۹۱۳۳۲
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۶ 02 March 2016
به گزارش تابناک – البرز: همزمان با سراسر کشور آیین جشن نیکوکاری با شعار بهار همدلی ، شکوه مهربانی روز چهارشنبه در مدارس البرز برگزار شد.

برنامه آغازین این جشن به صورت متمرکز استانی با مشارکت آموزش و پرورش و کمیته امداد امام خمینی (ره)در دبستان دخترانه فاطمه در ناحیه یک آموزش و پرورش کرج آغاز شد.

در این آیین دانش آموزان عضو سازمان دانش آموزی با اجرای سرود ملی و رژه نظامی با پوشش لباس های بومی و محلی و نظامی جشن نیکوکاری را به صورت نمادین برگزار کردند.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک کرج در این آیین گفت: کمیته امداد یکی از یادگارهای امام راحل است که تا کنون در حمایت از نیازمندان توانسته است گام های بیشماری بردارد.

وحید یعقوبی افزود: این روز ها ایام مهربانی در ایران اسلامی است، چرا که دانش آموزان در آستانه سال نو بار دیگر مهربانی و همدلی را در مدارس به نمایش می گذارند.

وی با اشاره به عملکرد دانش آموزان در حوزه های علمی، پژوهشی ، فرهنگی و ورزشی یاد آور شد، دانش آموزان در مدارس ناحیه یک با شرکت گسترده در جشن نیکوکاری گامی عملی در حمایت عاطفی و مالی از دانش آموزان بی بضاعت برمی دارند.

وی اظهار کرد: دانش آموزان با این حرکت نمادین همه ساله به همه افراد جامعه یاد آور می شوند باید به دیگران کمک کنیم و غمخوارهم باشیم.

معاون پرورشی فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز نیز در این آیین گفت: دانش آموزان با شرکت در جشن نیکوکاری کاری ماندگار را انجام می دهند چون دست های آنان با این کار خیر خدایی می شود.

مسعود مهرانی نیا افزود: نوع دوستی، مهربانی و کمک به هموطنان پیامی روشن از سوی دانش آموزان مدارس است، در آستانه سال نو شکل می گیردو ما در این سال ها با این اقدام دانش آموزان شاهد گسترش مهربانی در جامعه بوده ایم .

وی با اشاره به آیات قرآن کریم در زمینه کمک به دیگران افزود: در این ایام دل هر انسانی که دغدغه کمک به همنوع را داشته باشد برای کمک به دیگران بی تاب می شود، به همین دلیل در آستانه سال نو تلاش می کند دستان مهربانش دلی را شاد کند.

وی این اقدام خداپسندانه را یکی از برکات انقلاب اسلامی دانست که با دیدگاه معنوی،عاطفی امام راحل شکل گرفت و تا کنون افراد زیادی تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی قرار گرفته است .

مدیر کل کمیته امداد البرز در این آیین گفت: دانش آموزان هر ساله با شرکت در جشن نیکوکاری حرکتی عملی در راستای حمایت از دانش آموزان بی بضاعت برمی دارند.

علی سالارکیا افزود: چهار هزار دانش آموز در البرز تحت پوشش کمیته امداد قرار دارد که با کمک همین دانش آموزان و افراد خیر تحت پوشش مالی قرار گرفتند.

در ادامه این آیین یک بازارچه خیری نیز توسط اولیای دانش آموزان برپا شد که درآمد حاصل از فروش محصولات غذایی و سنتی آن برای افراد نیازمندهزینه می شود.

در این مراسم که به صورت نمادین در مدارس کرج برگزار شد،‌ معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی استان البرز اظهار داشت: مشارکت دادن دانش‌آموزان در امور خیریه و کمک کردن به نیازمندان یکی از مهمترین اقدامات فرهنگی است که هر سال با نواختن زنگ نیکوکاری در مدارس مورد استقبال بسیاری از دانش‌آموزان قرار می‌گیرد.

عبدالله طاهری ادامه داد: با توجه به اینکه در ایام پایانی سال قرار داریم لذا هماهنگی‌های لازم برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی نیز انجام شده است.

وی تاکید کرد: سال گذشته و همزمان با جشن نیکوکاری167 میلیون تومان کمک‌های دانش‌آموزان استان البرز انجام شد.

به گفته معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد البرز امسال نیز مراسم جشن نیکوکاری با شعار "بهار همدلی، شکوه مهربانی، جشن نیکوکاری" در مدارس البرز برگزار شد.

طاهری یادآور شد: دانش‌آموزان مدارس استان البرز، در روز جشن نیکوکای هدایای نقدی و غیرنقدی خود را طبق هماهنگی‌های به عمل آمده با آموزش و پرورش به مدارس تحویل می‌دهند و در اسرع وقت این کمک‌ها بین دانش‌آموزان توزیع می‌شود

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار