مدیر امور فرهنگی دانشگاه آیت‌الله حائری میبد؛
مدیر امور فرهنگی دانشگاه آیت‌الله حائری میبد با اشاره به اهمیت توجه به فرهنگ ایثار و شهادت و روحیه معنویت در دانشگاه گفت: اردوی راهیان‌نور دانشجویی دانشگاه آیت‌الله حائری میبد برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۸۹۵۰۴
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۸ 28 February 2016
به گزارش تابناک یزد، علی کریمی، مدیر امور فرهنگی دانشگاه آیت الله حائری میبد در نشست شورای فرهنگی دانشگاه آیت الله حائری میبد گفت: دانشگاه آیت الله حائری میبد در راستای فعالیت های فرهنگی گام های موثری برداشته است.
وی افزود: در این راستا در ایام انتخاباتی که روز گذشته برگزار شد، دو برنامه مهم و سیاسی با عنوان معارفه کاندیدای مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیته تفت و میبد و کرسی آزاداندیشی برگزار کردیم که با استقبال دانشجویان میبدی همراه شد.
مدیر امور فرهنگی دانشگاه آیت الله حائری میبد تصریح کرد: در زمینه فرهنگی نیز با توجه به آغاز اردوهای راهیان نور دانشجویی این دانشگاه نیز اردوی معنوی راهیان نور و یادواره شهدای ترنم خاطره را در دستور کار خود قرار داده است.
کریمی ادامه داد: اردواهی راهیان نور دانشجویان دانشگاه در دور بازه زمانی 11 اسفندماه و 19 استفندماه در دو گروه خواهران و برادران برگزار می شود و اولویت نیز با دانشجویانی است که برای بار اول به این سفر معنوی می روند.
وی افزود: ترنم خاطره یازدهم با عنوان «یادواره شهدای دانشجو» از تاریخ 27 فروردین سال آینده تا  31 فروردین ماه سال آینده در جوار تربت پاک شهدای گمنام مدفون در پارک بهاران میبد با در نظر گرفتن اولویتهایی چون برنامه ریزی در جهت تحت تأثیر قرار گرفتن جو دانشگاه و شهرستان در ایام برگزاری یادواره و پس از آن، فضاسازی و اطلاع رسانی فیزیکی و پیامکی مناسب و شایسته، برگزاری نمایشگاههای موثر فرهنگی و معرفتی و نشست‌های پر محتوای بصیرتی جنبی،  صرفه جویی در هزینهها، معرفی شهدای دانشجوی شهرستان، شهدای دانشجوی مدافع حرم و دعوت از خانواده های آنان، سخنرانی همسر گرانقدر شهید رکن آبادی دیپلمات شهید منا و غیره برگزار  می شود.
در ادامه این نشست نیز وی سایر درخواست‌ها و برنامه های امور فرهنگی تا آخر سال علاوه بر برنامه های مصوب قبلی را بیان کرد که پس از بررسی جمع بندی نظرات موارد ذیل به تصویب رسید:
این برنامه ها شامل، موافقت اعضای شورای مدیریت انجمن های علمی و کانون‌های فرهنگی پس از اعلام نظر معاونت‌های مربوطه به تأیید شورا رسید و با آغاز به کار تمامی انجمن ها و کانونهای فرهنگی هنری ارائه شده تحت نظارت و مدیریت امور فرهنگی دانشگاه است.
وی افزود: با توجه به ایام فاطمیه و لزوم معرفی و ترویج فرهنگ و معارف فاطمی، نمایشگاه کتاب «آیه های فاطمی» با تخفیف 30 تا 50 درصدی در دانشگاه برگزار شود.
کریمی ادامه داد: با توجه به ضوابط ابلاغی و دستورالعمل‌های موجود امکان برگزاری جشن فارغ التحصیلی فراهم نشد و برگزاری همایش برترین ها و جشن تقدیر از برگزیدگان علمی و پژوهشی جایگزین آن شد.
وی گفت: با عنایت به در پیش بودن تعطیلات عید و لزوم توجه به افراد بی بضاعت با کلیات و اصل برگزاری بازارچه خیرین با هدف کمک به مستمندان موافقت شد که لازم است بررسی های لازم پیرامون مکان، کیفیت و چگونگی اجرای ان توسط امور فرهنگی دانشگاه صورت گیرد و اجرای آن منوط به این بررسی ها خواهد بود.
به نقل از خبرگزاری دانشجو، کریمی در پایان گفت: نظر به اهمیت و لزوم توجه به نشریات دانشجویی و جایگاه آن در تقویت و ارتقای سطح دینی، معرفتی، علمی و فرهنگی طی روزهای اخیر و در اسرع وقت کمیته ناظر بر نشریات تشکیل و تمامی نشریات و تقاضاهای آن قبل از هرگونه فعالیت به تصویب این کمیته برسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار