تابناک: هنرمندان و سینما دوستان دیار نصف جهان امسال به دلیل مشکلات مالی ارشاد اسلامی نمی توانند سیمرغ های سی و سومین جشنواره فیلم فجر را در آسمان اصفهان مشاهده نکنند.
کد خبر: ۱۸۴۱
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۵ 31 January 2015
به گزارش تابناک، دیگر چیزی تا به پرواز درآمدن سیمرغ های بلورین سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم فجر در کشور زمان باقی مانده و علاقه مندان هنر و سینما در حال آماده کردن خود برای ورق زدن فصل جدیدی از سینمای کشور هستند.

آخرین خبرها حاکی است که امسال اصفهان چیزی به اسم جشنواره فیلم فجر به خود نمی بیند، دیار نصف جهان که روزگاری در تئاتر وسینما حرف های بسیاری برای گفتن داشت امسال رنگ جشنواره فیلم فجر که به عنوان بزرگترین اتفاق سینمایی سال محسوب می شود را نمی بیند.

مسئولان اصفهانی مهم ترین دلیلی که نصف جهان نمی تواند میزبان جشنواره فیلم فجر باشند را مشکلات مالی و عدم توانایی  تأمین هزینه های جشنواره مطرح کردند، قطبی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان نیز با اشاره به مشکلات مالی ارشاد، خاطرنشان کرد: ارشاد اصفهان هنوز در تأمین هزینه های نمایشگاه کتاب استان با مشکلاتی رو به رو است و از همین رو نمی تواند هزینه های جشنواره فیلم فجر را تأمین کنند.

این صحبت ها مهر تأییدی است بر این که اصفهان به عنوان پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی در سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی از بزرگترین اتفاق سینمایی سال بی بهره است.

به طور قطع عدم برگزاری این جشنواره در اصفهان نه تنها در روند فعالیت سینماگران اصفهان تأثیرگذاشته بلکه مردم این شهر را نیز از تماشای فیلم های جشنواره محروم می کنند.

در این میان به بی تفاوتی مسئولان شهری و استانی نسبت به سینما نیز باید اشاره کرد که اگر سینما هم همانند دیگر رشته های فرهنگی و هنری برایشان مهم بود، می توانستند با استفاده از دیگر ظرفیت های استان این جشنواره را برگزار کنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار